توسعه گردشگری شهرستان کوهسرخ با محوریت رودخانه نابای
توسعه گردشگری شهرستان کوهسرخ با محوریت رودخانه نابای

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی خراسان رضوی از اجرای برنامه‌های توسعه گردشگری شهرستان کوهسرخ با محوریت رودخانه نابای این شهرستان خبر داد.

به گزارش اخترشرق؛ مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی سید جواد موسوی امروز پنج‌شنبه دوم دی‌ماه ۱۴۰۰ در جلسه با رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی و نماینده مردم شهرستان‌های کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ و شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر ریوش افزود: این رودخانه که از ارتفاعات شمالی کوهسرخ سرچشمه می‌گیرد از وسط شهر ریوش عبور می‌کند و با آبیاری زمین‌های زراعی و باغ‌های روستاهای طرق، قراچه، کریز و برخی روستاهای دیگر وارد سد شهید مدرس می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی اظهار کرد: این رودخانه به طول بیش از ۶۵ کیلومتر و با توجه به این دائمی است و در طول سال نیز جریان دارد یکی از مهم‌ترین جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان است.

موسوی گفت: آمادگی داریم سرمایه‌گذار برای توسعه گردشگری مبتنی بر این رودخانه جذب کنیم و پس‌ازآن عملیات اجرایی توسعه گردشگری این شهرستان با محوریت رودخانه نابای را آغاز کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به دیگر ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان اشاره کرد و گفت: بافت ارزشمند شهر ریوش و بسیاری از روستاهای این شهرستان حفظ‌شده و می‌تواند به‌عنوان جاذبه گردشگری مورد بازدید علاقه‌مندان قرار گیرد.

موسوی بابیان این‌که بافت‌های ارزشمند شهر ریوش و روستاهای این شهرستان نیازمند جداره سازی است، افزود: بازآفرینی بافت ارزشمند شهر ریوش و روستاهای این شهرستان در دستور کار این اداره کل برای افزودن برظرفیت‌های گردشگری است.

همچنین حجت الاسلام جواد نیک بین رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی و نماینده مردم شهرستان‌های کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ در این جلسه گفت: رودخانه نابای و محور گردشگری کوهسرخ، ظرفیت تبدیل به یکی از مهم‎ترین جاذبه‌های گردشگری استان را دارد.

او ادامه داد: جاده ارتباطی شهرستان کوهسرخ که دو شهرستان نیشابور و کاشمر را به یکدیگر متصل می‌کند یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ماست که برای توسعه این جاده در حال رایزنی هستیم.

نیک‌بین به زیارتی بودن شهرکاشمر اشاره و تصریح کرد: توسعه و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان کوهسرخ موجب ماندگاری زائران و مسافران در کاشمر و کوهسرخ خواهد شد.

نخستین اقامتگاه بوم‌گردی شهرستان کوهسرخ در سال ۹۷ به بهره‌برداری رسیده و هم‌اکنون شش اقامتگاه بوم‌گردی درحال بهره‌برداری و سه اقامتگاه دیگر درحال ایجاد است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 0