مهمترین بحث درحوزه ترافیکی، رفتار و فرهنگ ترافیکی مردم است
مهمترین بحث درحوزه ترافیکی، رفتار و فرهنگ ترافیکی مردم است

شهردارتربت جام گفت: اگر در هر شهرستان که بهترین خیابانها را هم داشته باشیم اگر فرهنگ و رفتار ترافیکی نداشته باشیم مشکلات ترافیکی ایجاد می شود.

شهردارتربت جام گفت: اگر در هر شهرستان که بهترین خیابانها را هم داشته باشیم اگر فرهنگ و رفتار ترافیکی نداشته باشیم مشکلات ترافیکی ایجاد می شود.

به گزارش اختر شرق؛ زمان زیادی به آغاز اولین روز از شروع سال تحصیلی ۹۸-۹۹ دانش آموزان باقی نمانده است و از آنجا که شهرداری بیشترین نقش در ارائه خدمات قبل از شروع سال تحصیلی در تعامل با پلیس راهور و آموزش و پرورش دارد فرصتی دست داد تا به پای صحبت سیدعلی حسینی  مرد اول مدیریت شهری تربت جام نشسته تا از زبان خودش جویای خدمات ارائه شده با توجه به شروع سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس در اولین روز از سال تحصیلی جدید باشیم.

شهردار تربت جام باتبریک پیشاپیش شروع سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس و با بیان اینکه مهمترین بحث در حوزه ترافیکی، رفتاروفرهنگ ترافیکی مردم است در گفتگویی با خبرنگار اختر شرق گفت: اگر در هر شهرستان که بهترین خیابانها را هم داشته باشیم اگر فرهنگ و رفتار ترافیکی نداشته باشیم مشکلات ترافیکی ایجاد می شود.

وی تصریح کرد: مشکل‌ترین  معضل ترافیکی ما در تربت جام بحث مدارس وجود چندین مدرسه در اطراف میدان شهداء و همچنین در اطراف اداره آموزش وپرورش می باشد که در هنگام تعطیلی باعث ترافیک می گردد که درمیدان شهداء ما اصلاح هندسی این میدان را بر اساس نقطه نظرات کارشناسان که به تائید شورای ترافیک شهرستان نیز رسیده است درحال انجام هستیم اگردتمامی این اصلاح هندسی که درچند فاز خلاصه می گردد و هزینه ای بالغ بر دو میلیارد و چهارصد میلیون تومان در بردارد انجام گردد این می تواند کمکی به رفع معضل ترافیکی این منطقه ازشهرداشته باشد.

شهردار تربت جام دیگر مشکل ترافیکی شهر را در هنگام تعطیلی مدارس به وجود چند مدرسه در اطراف اداره آموزش و پرورش اشاره کرد که در هنگام تعطیلی مدارس ترافیک سنگینی را به‌دنبال داشته که برای کاستن از بار ترافیکی این منطقه می بایستی خروجی دانش آموزان این مدارس در هنگام تعطیلی از دیگر خیابانهای اطراف مدارس صورت گیرد.

حسینی در ادامه به بحث بهار تعلیم و تربیت و آغاز مهر نیز اشاره کرد و گفت: شهرداری درآستانه سال تحصیلی جدید بیشترین نقش در ارائه خدمات دارد و آنچه برای ما مهم و قابل اهمیت می باشد منافع دانش آموز و ایمنی دانش آموزان است که دراین راستای مسیرهایی که دانش آموزان ترددمی کنند نسبت به اصلاح معابر، پیاده روها وخط کشی ورنگ آمیزی محل عبوردانش آموزان را در جلوی مدارس انجام داده است.

 وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی که با سازمان حمل ونقل شهرداری صورت گرفت دانش آموزان می توانند در اولین روز از شروع مدارس از اتوبوس های شرکت واحد جهت رفت وآمد به مدارس به‌صورت رایگان استفاده نمایند.

شهردار تربت جام همچنین درخصوص نحوه ارائه سرویس مدارس توسط  آژانس‌های مسافربری شهر، تصریح کرد: به خاطر ارائه سرویس به دانش آموزان توسط آژانس های مسافربری و به خاطر اینکه والدین دانش آموزان اطمینان خاطر از رانندگان سرویس مدارس در جابجایی فرزندان خود داشته باشند از آن دسته از رانندگان که قصد جابجایی دانش آموزان را در طول سال تحصیلی دارند ابتدا در سامانه پیش ناوگان دانش آموزی از آنان ثبت نام و سپس با شرکت درکلاسهای آموزشی سرویس مدارس که درمحل پلیس راهور شهرستان برگزار شد درصورت موفقیت و تائید نهایی نسبت به نصب برچسب و صدورکارت جهت رانندگان ازسوی سازمان اقدام خواهد گردید.

 وی همچنین به آن دسته از افراد که خود خواهان رفت و آمد فرزندان خود است، گفت: اینگونه افراد هم بایستی نسبت به تهیه برچسب سرویس مدارس طبق ضوابط توسط سازمان حمل ونقل اقدام نمایند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 2