مشهد جزو موفق‌ترین شهرهای ایران در حوزه عمل های تاوی است
مشهد جزو موفق‌ترین شهرهای ایران در حوزه عمل های تاوی است

استاد دانشگاه آخن آلمان گفت: مشهد در حوزه عمل‌های تاوی «کاشت دریچه آئورت» جزو موفق‌ترین شهرهای ایران بوده و در این شهر این درمان متناسب با استانداردهای روز دنیا انجام می‌شود.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر شهرام لطفی در جریان برگزاری پنل عمل تاوی درپنجمین کنگره بین‌المللی قلب کاسپین اظهار کرد: عمل تاوی یک شیوه‌ای برای درمان دریچه آئورت آن هم بدون باز کردن قفسه سینه است، این شیوه درمانی مدت ۲۰ سال است که در نقاط مختلف جهان اجرا می‌شود، شروع این درمان از سال ۲۰۰۷ در کانادا بود و پس از آن نیز در آلمان، فرانسه و آمریکا اجرا شد.

وی تصریح کرد: علوم پزشکی حوزه قلب و عروق در شهرهای مختلف ایران از جمله مشهد از جایگاه بسیارخوبی برخوردار است و نمونه‌های بارز آن «دکتر شبستری و دکتر عباسی» هستند، ایران از نظر دانش، مهارت و تجربه در حوزه قلب در سطح بسیار بالایی قرار دارد و مشهد نیز در حوزه تاوی جزو موفق‌ترین شهرهای ایران بوده و در این شهر این درمان متناسب با استانداردهای روز دنیا انجام می‌شود.

مسئول پنل عمل تاوی با بیان اینکه در شهر مشهد بیمارستان‌های رضوی و امام رضا (ع) در موضوع تاوی جزو پیشتازهای ایران و خاورمیانه هستند، خاطرنشان کرد: بیمارستان رضوی یک مجموعه خصوصی و غیردانشگاهی بوده که بستر بسیارخوبی برای انجام بهترین درمان‌های دنیا است و بیمارستان امام رضا (ع) هم در نمونه‌های دانشگاهی آن بی‌نظیر است.

دکتر لطفی اضافه کرد: بیمارستان امام رضا (ع) مشهد در تمامی عمل‌های قلب، اعم از تاوی، بالن، قلب باز، دریچه، پیوند و غیره موفق بوده و این مرکز درمانی از برترین متخصصان، جراحان و تجهیزات روز دنیا برخوردار است و اگر موارد و موانع تحریمی نباشد کار پزشکان به‌خوبی و بدون هیچگونه خللی انجام می‌شود.

وی با ذکر این نکته که مشهد در حوزه گردشگری سلامت در تخصص‌های مختلف از جمله قلب جزء شهرهای سرآمد ایران و جهان است، تاکید کرد: در راستای پیشرفت‌های حاصل شده در بیمارستان امام رضا (ع) باید از دکتر شبستری تشکر کنیم، این بیمارستان قطب درمانی شرق کشور در حوزه قلب است.

مسئول پنل عمل تاوی امروزه می‌بینیم که بیماران غیرایرانی از تمامی کشورهای دنیا به مشهد جهت درمان بیماری خود سفر می‌کنند و ضمن زیارت بارگاه منور رضوی، اقدامات درمانی موردنیازشان را انجام می‌دهند.

استاد دانشگاه آخن آلمان گفت: دانشگاه آخن آلمان جزو دانشگاه‌های موفق این کشور در حوزه قلب بوده و ما آماده‌ایم که با دکتر شبستری و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مسیر پیشرفت و توسعه رشته قلب در حوزه‌های آموزش، پژوهش، درمان و دارو همکاری نماییم.

image_printچاپ مطلب

Visits: 3