برگزاری هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان/ استقبال از غرفه دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی
برگزاری هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان/ استقبال از غرفه دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی

حضور فعال دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی در هفدهمین نمایشگاه قرآن و عتر ت استان

ببه گزارش اختر شرق؛ در سومین شب از ماه مبارک رمضان و با حضور مردم، مسوولان استانی و روسای دانشگاه‌ها، هفدمین نمایشگاه قرآن و عترت خراسان رضوی در محل نمایشگاه بین المللی مشهد شروع بکار کرد و استقبال از فعالیت‌های قرآنی غرفه دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی در شب افتتاحیه این نمایشگاه از سوی مردم و مسوولین، نشان دهنده بالندگی فعالیت‌های فرهنگی درمجموعه دانشگاه است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی در مراسم افتتاحیه و پس از بازدید از غرفه دانشگاه گفت: فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه جامع علمی کاربردی پیشران فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی است و فعالیت در حوزه قرآن و عترت پیشانی فعالیت‌های فرهنگی ما محسوب می‌شود.

دکتر سلجوقی ادامه داد: برگزاری دوشنبه‌های قرآنی در حرم مطهر رضوی بصورت حضوری و برخط برای تمام علاقمندان از سراسر کشور یکی از فعالیت‌های درخشان واحد استانی در سال جاری بود که در کنار سایر فعالیت‌های فرهنگی دیگر برگزار شد.

وی پس از بازدید ازهفدمین نمایشگاه قرآن و عترت استان گفت: در کنار غرفه دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی، غرفه‌های سایر دانشگاه ها، حوزه‌های بین‌الملل، آثار فرهنگی و هنری قرآنی موسسات و تشکل‌های قرآنی مردم نهاد، رسانه‌ها، صنایع خلاق فرهنگی، نشر مکتوب، دیجیتال، مد و لباس اسلامی، کودک و نوجوان، نیز حضور دارند لذا این موضوع، فرصت مناسبی است تا ارگان‌ها و سازمان ها، تجربیات‌شان در حوزه‌های فرهنگی خصوصا فعالیت هاو نوآوری‌هایشان در حوزه قرآن و عترت را به اشتراک بگذارند چرا که موجب رشد معنوی جامعه می‌شود و دانشجویان و خانواده‌هایشان نیز با بازدید از این نمایشگاه، با این فعالیت‌ها آشنا شوند و بهره معنوی آن برخوردار می‌شوند. گفتنی است همزمان با سومین شب از شب‌های ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن و رحمت الهی، هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در محل نمایشگاه بین المللی مشهد آغاز به کار کرد که غرفه دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی در سالن ابوسعید نمایشگاه که به دانشگاه‌ها و بخش بین الملل و کشورهای دیگر اختصاص دارد واقع شده بود و از ۲۲ تا ۲۷ اسفند ماه از ساعت ۱۹ الی ۲۳ پذیرای علاقمندان بود.

شایان ذکر است غرفه دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی با ارائه محصولاتی از دانشجویان مراکز آموزشی مانند خوشنویسی قرآنی در محل، معرق کاری، طلاکوبی، نقاشی، مد و لباس اسلامی، تابلوهای قرآن و عترت، برگزاری مسابقات قرآنی ویژه کودک و نوجوان، دوخت رایگان چادر و مقنعه مورد استقبال علاقمندان حاضر در این نمایشگاه قرار گرفت.

شایان ذکر است مراکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر۱، خانه کارگرمشهد وخبرنگاران محصولات فرهنگی و هنری خود در حوزه‌های قرآن و عترت و حجاب و عفاف را در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشتند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 4