اشتغال فارغ‌التحصیلان و روستاییان» اهداف مدیریت خراسان رضوی در سال ۱۴۰۳/دهیاران برتر معرفی می‌شوند
اشتغال فارغ‌التحصیلان و روستاییان» اهداف مدیریت خراسان رضوی در سال ۱۴۰۳/دهیاران برتر معرفی می‌شوند

استاندار خراسان رضوی گفت: اشتغال فارغ التحصیلان و روستاییان از محورهای مهم ما در سال جدید است.

به گزارش اختر شرق؛ یعقوبعلی نظری در جریان سفر به بخش مرکزی شهرستان مشهد با حضور در روستای ولی آباد و در جمع دهیاران اظهار کرد: دهیاران همواره در جلسات استانی باید ۱۴ موضوع پیرامون طرح تحول روستایی را که نیازمندی‌های اساسی روستاها در آن قید شده، مبنا قرار دهند تا بر اساس این نیازمندی‌ها مشکلات را تسهیل کرد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی یک دهیار افزود: دهیار از نظر ما کسی بوده که مسلط به روستا است و به صورت طبیعی همه افراد را می‌شناسد. همچنین امین مردم و حاکمیت است.

وی تاکید کرد: بنابر این با توجه به این ظرفیتی که دهیار دارد اولا باید نگاهش به طرح تحول روستایی باشد و سپس موضوع مسکن روستایی و اشتغال روستایی را دنبال کند.

نظری با بیان اینکه جمعیت روستایی را باید در روستا تثبیت کنیم تا مهاجرت به شهر صورت نگیرد، تصریح کرد: ۲۶ دهیاری دهستان درز آب باید این برنامه را در دستور کار خود بگذارند تا در یک مدت زمان معین، روستاییان عزیزی که فاقد مسکن هستند، مشکلشان حل شود.

استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: اشتغال فارغ التحصیلان و روستاییان از محورهای مهم ما در سال جدید است.

وی خطاب به حاضران در این جلسه خبر داد: به مانند رویداد انتخاب شهرداران برتر، امسال نیز دهیاران برتر در قالب یک رویداد معرفی خواهند شد.

بر این اساس ۲۵۹۶ روستای بالای ۲۰ خانوار در خراسان رضوی داریم که دهیار دارند.

نظری یادآور شد: ملاک ارزیابی دهیاران برتر در این رویداد امور مسکن، اشتغال، نظم روستا، مهاجرت معکوس و غیره است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 7