بهبود شرایط محلات «یوسفیه» و «نهضت» شهرستان مشهد با مشارکت مردمی میسر است
بهبود شرایط محلات «یوسفیه» و «نهضت» شهرستان مشهد با مشارکت مردمی میسر است

عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: مردم در بهبود شرایط محلات «یوسفیه» و «نهضت»، نقش بسزایی دارند و از ساکنان تقاضا داریم که در جهت کاهش میزان مهاجرت به محله و همچنین ساخت‌وسازهای غیرمجاز و بام‌فروشی نقش‌آفرینی داشته باشند.

به گزارش اختر شرق؛ مجید طهوریان‌عسکری با اشاره به بازدید اخیر خود از محله «نهضت» و «یوسفیه»، اظهارکرد: در بخشی از بافت این محله‌ها به دلیل عدم رعایت ظرفیت‌ها و قوانین شهرسازی، حجم تراکم سکونت به شدت بالا رفته و به همین نسبت، سرانه‌های خدماتی نیز کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه مسیرهای دسترسی به این محدوده نیز ظرفیت پذیرش این حجم از اسکان را ندارند، گفت: چنین محلاتی را جزو محلات بحرانی شهر می‌دانیم که در زمان وقوع بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه، خسارات، فراتر از ریالی بوده و جان افراد به شدت در معرض تهدید است؛ این موضوع، مهمترین نگرانی مدیریت شهری برای محلات یاد شده است.

طهوریان‌عسکری بیان کرد: بهترین اقدام، توسعه و گسترش مسیرهای دسترسی داخل محیطی این محلات است؛ مسیرهای ورود و خروج را باید تسهیل کنیم و حتی‌الامکان، بنا به اقتضائات مالی محلات را از حیث جمعیتی سبک کنیم تا به استانداردهای جمعیتی برسند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه یکی از مسائل این پهنه‌ها، کمبود سرانه‌های خدماتی است، تصریح کرد: کودکان ساکن در این مناطق نیز همچون دیگر کودکان نیازمند بهره‌گیری از فرصت‌ها و خدمات شهری هستند؛ باید تلاش کنیم این زیرساخت‌ها و سرانه‌های خدماتی را تامین کنیم.

طهوریان‌عسکری با بیان این مطلب که مردم نیز در بهبود شرایط نقش بسزایی دارند و از ساکنان تقاضا داریم که در جهت کاهش میزان مهاجرت به محله و همچنین ساخت‌وسازهای غیرمجاز و بام‌فروشی نقش‌آفرینی داشته باشند، گفت: ساخت‌وسازهای غیرمجاز و شبانه، میزان آسیب‌پذیری این محلات را افزایش می‌دهد و امیدواریم بتوانیم با قوانین مقتضی مانع از این آسیب شویم چراکه به حفظ جان مردم کمک می‌کند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 68