کاشت پسته سهم ۵۰ درصدی در کشاورزی رشتخوار خراسان رضوی دارد
کاشت پسته سهم ۵۰ درصدی در کشاورزی رشتخوار خراسان رضوی دارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار گفت: ۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی رشتخوار خراسان رضوی به کاشت پسته اختصاص دارد که ۵۰ درصد از اراضی را شامل می‌شود.

به گزارش اختر شرق؛ علیمردان خزاعی افزود: مساحت کل اراضی کشاورزی رشتخوار خراسان رضوی ۳۰ هزار هکتار است.

وی بیان کرد: ۹۵ درصد جمعیت ۶۵ هزار نفری رشتخوار به کشاورزی اشتغال داشته و معمولا هر کشاورز علاوه بر هر محصولی که کشت می‌کند، به تولید پسته نیز مشغول است.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار با بیان اینکه سیاست حمایتی جهاد کشاورزی ارائه خدمات خاص به پسته‌کاران است، اظهار کرد: در این راستا کار محوری این اداره مبارزه با آفت پروانه چوب‌خوار پسته به شیوه کنترل پیک پروازاین حشره است.

وی تصریح کرد: همه‌ساله در اواخر اسفندماه، تَله‌های طعمه‌گذاری شده به منظور تخمین جمعیت آفت، بررسی زندگی و رفتار و زمان ظهور و اوج و خاتمه دوره پرواز حشره در طبیعت، در کنار درختان نصب و ۲ روز یکبار تعداد حشره نر شکار شده شمارش می‌شود.

به گفته وی، کار تَله‌ها، جذب جنسی حشره نر و بررسی جفت‌گیری کردن و نیز وارد کردن لارو وارد عرصه درختان است و بر این اساس یک هفته فرصت سمپاشی وجود دارد و بهتر است بیشتر به دنبال اقدامات پیشگیرانه بود.

خزاعی از تغذیه مناسب باغات پسته، رعایت بهداشت، جمع‌آوری چوب‌های آلوده و سوزاندن آن‌ها به عنوان مهمترین اقدامات پیشگیرانه یاد کرد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 9