نماینده مردم شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ؛حال خوب مردم از مسیر کتابخانه‌ها می‌گذرد
نماینده مردم شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ؛حال خوب مردم از مسیر کتابخانه‌ها می‌گذرد

آئین افتتاح کتابخانه عمومی شهید غفوری کاشمر با حضور نماینده مردم شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ و سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در شهر فرگ قلعه شهرستان کاشمر برگزار شد.

 به گزارش اخترشرق؛ آئین افتتاح کتابخانه عمومی شهید غفوری شهرستان کاشمر با حضور حجت الاسلام و المسلمین جواد نیک بین، نماینده مردم شریف شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ؛ حسین نوربخش، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی؛ محمدرضا بدیع زادگان، سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کاشمر؛ خانواده معزز شهید غفوری و جمعی از خیرین و مردم شهر فرگ قلعه شهرستان کاشمر برگزار شد.

در ابتدای این آئین حجت الاسلام و المسلمین جواد نیک بین، نماینده مردم شریف شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ تأکید کرد: اگر به دنبال این هستیم که حال خود را خوب کنیم، تنها باید به یک راهکار بیاندیشیم و آن ایجاد حال خوب برای دیگران است.
وی گفت: گمان ما بر این است برای بدست آوردن حال خوب تنها باید به خود توجه کنیم، در حالیکه برای احساس سرمستی و دل روشنی ماندگار، باید به حال یکدیگر نیز توجه داشته باشیم.
حجت الاسلام و المسلمین نیک بین اظهار کرد: راه حل این حال خوب، از کتابخانه‌ها می‌گذرد. برای اینکه بتوانیم ظاهر و سبک زندگی افراد یک جامعه را اصلاح کنیم می‌بایست فکر آنان را تغییر دهیم و این تغییر جز با خواندن کتاب امکانپذیر نخواهد بود.

در ادامه حسین نوربخش، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ضمن تشکر از حضور و مشارکت خیرین و نماینده مردم شریف شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ در حوزه کتابخانه‌ها، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی چراغ راه مردم را با نامگذاری سال ۱۴۰۳ به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» مشخص کرده‌اند.
وی تأکید کرد: امروز پایگاه اجتماعی را افتتاح می‌کنیم که به دست خود مردم و خیرین عزیز ساخته شده است. بدون شک هر زمان که مردم کار را به دست گرفته‌اند، بهترین نتیجه را در برداشته است.
نوربخش اظهار‌امیدواری کرد: این کتابخانه که مزین به نام شهید غفوری است منشأ خیر و برکت برای مردم شهر فرگ قلعه باشد.
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی از افتتاح کتابخانه شفیع آباد در آینده‌ای نزدیک با مشارکت خیرین خبر داد و افزود: با توجه به جمعیت فرهنگ دوست و کتابخوان این خطه‌امیدوارم از این پایگاه‌های اجتماعی انسان‌های فرهیخته‌ای برای خدمت به کشور پرورش یابند.

در ادامه محمدرضا بدیع زادگان، سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کاشمر با اشاره به حضور و مشارکت گسترده خیرین بومی در ساخت کتابخانه‌های این شهرستان، گفت: امروز شاهد افتتاح کتابخانه‌ای هستیم که توسط خانواده معزز شهید غفوری و مدیرعامل انجمن خیرین شهرستان کاشمر به بهره‌برداری رسیده است.
وی با اشاره به خدمات نوین کتابخانه‌ها در نسل جدید خود، تصریح کرد: امروزه کتابخانه وارد عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و آموزشی همچون حمایت از کسب و کار‌های کوچک و خانگی، دوره‌های آموزشی و… شده‌اند.

کتابخانه عمومی شهید غفوری شهر فرگ غفور شهرستان کاشمر در زمینی با مساحت ۱۰۰مترمربع و زیربنای ۱۲۰ مترمربع واقع در شهر فرگ قلعه، خیابان امام حسین(ع) ۹ افتتاح شده است.

گفتنی است، در پایان این آئین از خانواده معزز شهید غفوری و غلامحسین داوودی خیرین شهرستان کاشمر تقدیر به عمل آمد. همچنین لوح پیام تبریک مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به حجت الاسلام و المسلمین جواد نیک بین، نماینده مردم شریف شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ تقدیم شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 15