۹۰ درصد کاهش حریق در عرصه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قوچان
۹۰ درصد کاهش حریق در عرصه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قوچان

با تمهیدات بعمل آمده در پیشگیری از وقوع حریق بویژه برگزاری کارگاه‌های آموزشی در شهرستان قوچان نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد ۹۰ درصد کاهش حریق در اراضی ملی هستیم.

به گزارش اخترشرق؛ امیر زمانی مقدم رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قوچان با اعلام این خبرگفت: با توجه به شرایط کرونایی از ابتدای سال جاری تاکنون دو کارگاه آموزشی ترویجی به ظرفیت ۷۵ نفر فراگیر برگزار شد. با توجه به اینکه همه‌ساله در مراتع شهرستان قوچان حریق زیادی اتفاق می‌افتد برگزاری کارگاههای آموزشی با حضور مرتعداران، بهره برداران و دامداران نقش مهمی در کاهش حریق در اراضی ملی دارد.

وی ضمن اعلام برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری و اطفا حریق در قوچان افزود: در سال گذشته ۳۱ مورد حریق در مساحتی معادل ۶۵۳ هکتار از مراتع شهرستان رخ داد که با تمهیدات اندیشیده شده خوشبختانه این تعداد در سال جاری تاکنون به ۳ مورد رسیده که در مقایسه با سال گذشته بیش از ۹۰ درصد کاهش داشته است.

وی در پایان خاطر نشان کرد با توجه به اینکه شهرستان قوچان بیش از ۳۸۴ هزار هکتار مساحت دارد و ۲۰۲ هزار هکتار آن اراضی ملی است برپایی کارگاههای آموزشی ترویجی نقش تعیین کننده‌ای در ارتقاء آگاهی بخش جوامع محلی برای حفظ و حراست از اراضی ملی ایفاء می‌نماید.

image_printچاپ مطلب

Visits: 14