۶۰ درصد نیشابور به فاضلاب شهری متصل شده است
۶۰ درصد نیشابور به فاضلاب شهری متصل شده است

رئیس اداره آبفای شهرستان نیشابور گفت: تاکنون حدود ۶۰ درصد شهر نیشابور به شبکه فاضلاب متصل شده و ظرف چهار سال آینده، ۴۰ درصد باقیمانده هم با عقد قراردادی که با مجتمع فولاد خراسان صورت گرفته، به فاضلاب شهری نیز متصل می‌شود.

به گزارش اختر شرق؛ علیرضا اخویان رئیس اداره آبفای شهرستان نیشابور در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان نیشابور بابیان اینکه امروز تأمین آب شرب، بحران جهانی است، بیش از دو و نیم میلیارد نفر در جهان، از آب شرب محروم‌اند، عنوان کرد: ایران با قرار داشتن در کمربند خشک کره زمین، ازنظر میزان بارندگی‌ها و نیز منابع آبی در وضعیت بحران قرار دارد به‌طوری‌که سال‌هاست در حال استفاده از ذخایر آب استراتژیک و تجدید ناپذیر استفاده می‌کنیم.

رئیس اداره آبفای شهرستان نیشابور بیان کرد: نیشابور سال‌هاست که در شرایط فوق بحرانی قرار داشته به‌طوری‌که سالانه ۱۳۴ میلیون کسری مخازن آبی داریم و سالانه حدود یک متر و بیست سانت، افت آب در مخازن زیرزمینی داریم اما از طریق اطلاع‌رسانی و نیز نصب کنتورهای هوشمند موفق شدیم برداشت را حدود ۵۰ درصد کاهش دهیم.

اخوان با اشاره به اینکه در دو سال اخیر با حفر ۵ حلقه چاه جدید و نیز جابجایی هشت حلقه چاه دیگر، توان تولید آب شرب شهرستان به یک هزار بیست لیتر رسیده که پیشرفت خوبی است اما تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم، تصریح کرد: در حال حاضر این شرکت به بیش از ۱۶۰ هزار مشترک آب و حدود ۵۹ هزار مشترکین فاضلاب در نیشابور خدمت‌رسانی می‌کند.

رئیس اداره آبفای شهرستان نیشابور گفت: تاکنون حدود ۶۰ درصد شهر نیشابور به شبکه فاضلاب متصل شده و ظرف چهار سال آینده، ۴۰ درصد باقیمانده هم با عقد قراردادی که با مجتمع فولاد خراسان صورت گرفته، به فاضلاب شهری نیز متصل می‌شود. (چشم‌انداز مشترکین نیشابور، ۱۱۰ هزار فقره است).

وی افزود: شکر خدا با کمک همشهریان عزیز، باوجود بحران شدید و درواقع تنش آبی سال جاری، توانستیم از پیک شدید مصرفی در بهار و تابستان با کمترین قطعی آب عبور کنیم.

اخویان در پایان خاطرنشان کرد: ما توانایی تأمین آب ویلاهای شهرستان را نداریم و اجازه اشتراک آب برای ویلاها صادر نخواهد شد.

خبرنگار: سید روح‌الله حسینی

image_printچاپ مطلب

Views: 105