۴۱۰ دستگاه اتوبوس مناسب برای حمل صندلی چرخدار
۴۱۰ دستگاه اتوبوس مناسب برای حمل صندلی چرخدار

سرپرست سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: ۴۱۰ اتوبوس برای حمل ویلچر مناسب شده اند.

به گزارش اخترشرق؛ علی شهسوار با گرامیداشت روز جهانی معلولان عنوان کرد: در حال حاضر ۴۱۰ دستگاه اتوبوس مناسب حمل صندلی چرخدار در نقاط مختلف شهر در حال ارائه خدمت به معلولان عزیز می‌باشند که عمده آن‌ها در مسیر‌های محوری نظیر خطوط منتهی به حرم مطهر و سایر مسیرهای شریانی سطح شهر فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: در روز جاری طی مراسمی از ۴ دستگاه اتوبوس جدید با استاندارد آلایندگی یورو۵ و مناسب برای استفاده توان یابان به بهره برداری رسید.

سرپرست سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد تصریح کرد: آموزش‌های لازم به کلیه راهبران ناوگان در خصوص نحوه خدمات‌رسانی به این عزیزان نیز داده شده است.

شهسوار ادامه داد: تمامی پایانه‌های متمرکز سازمان و بخش عمده ایستگاه‌های اتوبوس سطح شهر برای معلولان مناسب‌سازی شده است و تعداد ۶۵ ایستگاه پر مسافر در سطح شهر نیز به دستگاه‌های شارژ خودکار من کارت مجهز شده‌اند و این دستگاه‌ها در کوتاه‌ترین ارتفاع ممکن با قابلیت دسترسی معلولان عزیز نصب شده است.

وی افزود: راه اندازی سیستم اعلام صوتی نام ایستگاه‌ها داخل ناوگان و ارائه خدمات هوشمند برای استفاده توان یابان از خدمات حمل و نقل عمومی در نرم‌افزار نقشه همراه مشهد و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۸۸۸۸ از دیگر اقدامات انجام شده است.

image_printچاپ مطلب

Views: 52