۴٩ کلینیک پرستاری آموزش سلامت آماده ارائه خدمات رایگان به سالمندان
۴٩ کلینیک پرستاری آموزش سلامت آماده ارائه خدمات رایگان به سالمندان

سرپرست مدیریت پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: ۴٩ کلینیک پرستاری آموزش سلامت مستقر در مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه، آماده ارائه خدمات رایگان به سالمندان هستند.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر محمد صادقی در حاشیه بازدید از مراکز نگهداری از سالمندان خاطر نشان کرد: در این کلینیک ها، امکان دسترسی به خدمات رایگان جهت کنترل فشارخون، قند خون و توده بدنی و همچنین آموزش و مشاوره در خصوص نحوه پیشگیری و نحوه مراقبت در صورت ابتلا به بیماری برای سالمندان فراهم شده است.

وی بیان کرد: سالمندی یک فرایند زیستی اجتناب ناپذیر است که طی آن افراد دچار کاهش توان ذهنی و جسمی در بدن و در نتیجه آن اُفت عملکرد سیستم‌ها و ارگان‌های بدن می‌شوند.

سرپرست مدیریت پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: این اُفت عملکرد ممکن است در گروهی از سالمندان منجر به ناتوانی آنان شود. هرچند گذشت عمر و تبعات سالمندی را نمی‌توان متوقف نمود ولی می‌توان با بکارگیری روش‌ها و مراقبت‌های مناسب از اختلالات و ناتوانی‌های دوران سالمندی پیشگیری نمود یا آن‌ها را به تعویق انداخت تا سالمندان بتوانند از عمری طولانی همراه با سلامت و رفاه بهره‌مند شوند.

دکتر صادقی با بیان اینکه با سالمندتر شدن جامعه، در معرض بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی، دیابت، سرطان، نارسایی کلیوی، سندرم‌های سالمندی، چشمی، حرکتی و نظایر آن افزایش می‌یابد تصریح کرد: این بیماری‌ها به عنوان علل عمده مرگ و میر در سالمندان شناخته شده‌اند و توجه به این بیماری‌ها و راهکارهای پیشگیری از آن‌ها اهمیت دارد.

شایان ذکر است مدیریت پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در طی هفته ملی سالمندان با هماهنگی بهزیستی از ۴ مرکز سالمندی بهار، پردیس توس، گلستان و مهر و ماه بازدید بعمل آورده و با اهدا شاخه گل و هدایا به رسم یادبود از سالمندان این مراکز تکریم کرد.

image_printچاپ مطلب

Views: 8