۲۴ درصد جانباختگان تصادف در خراسان رضوی عابران پیاده هستند
۲۴ درصد جانباختگان تصادف در خراسان رضوی عابران پیاده هستند

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: ۲۰ درصد جانباختگان تصادفات در کشور عابران پیاده هستند که این میزان در خراسان رضوی ۲۴ درصد است.

به گزارش اختر شرق؛ سرتیپ کمال هادیانفر ظهر سه شنبه در حاشیه دیدار مردمی در دفتر نظارت هماهنگی ۱۹۷ بازرسی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۲۷۰ نقطه حادثه‌خیز در شهرها و جاده‌های خراسان رضوی وجود دارد، اظهار کرد: در راههای جدید نیز متأسفانه اشکالاتی در برآوردها و نقشه‌ها وجود دارد و برخی محورها نظیر محدوده پردیس تهران و کمربند جنوبی استان تهران پس از احداث پرحادثه می‌شود.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی افزود: خطای انسانی عامل ۸۲ درصد تصادفات است و رانندگان باید از مهارت لازم، صلاحیت و آمادگی کافی برخوردار باشند و با خودروی ایمن سفر کنند.

وی بیان کرد: سرعت غیرمجاز، سبقت، خستگی، خواب‌آلودگی وعدم توجه به جلو از علت‌های اصلی سوانح رانندگی هستند و ۳۴ درصد جانباختگان تصادفات، سرنشینانی هستند که از کمربند ایمنی استفاده نمی‌کنند.

هادیانفر اضافه کرد: راه‌های دوطرفه با عرض کم و شانه خاکی‌هایی که سطح غیر همسطح دارند، عامل واژگونی است و رئیس جمهور در سفرهای استانی برای رفع نقص این نقاط دستوراتی داده‌اند و وزارت کار باید با سرعت بیشتری نسبت به رفع نقص نقاط حادثه آفرین اقدام کنند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ادامه داد: راه‌های اصلی و فرعی که جداشونده ندارند نیز باید به نیوجرسی و جداشونده‌ها تجهیز شوند تا تصادفات رخ به رخ کاهش یابد.

۴۷ هزار کیلومتر از ۲۹۷ هزار کیلومتر راه‌های اصلی کشور هستند

وی راههای اصلی کشور را ۴۷ هزار کیلومتر از ۲۹۷ هزار کیلومتر راه کشور عنوان کرد و افزود: راه‌های اصلی دو طرفه و کم خطر هستند و نور کافی دارند، نگرانی ما راههای فرعی پرتردد و پرترافیکی است که جداشونده ندارند.

هادیانفر بیان کرد: همچنین ۶۰ درصد تصادفات در کشور در ۳۰ کیلومتری ابتدا و انتهای شهرها رخ می‌دهد، لذا رانندگان باید از رانندگی در هنگام خستگی پرهیز کنند و تمرکز پلیس، اورژانش و هلال احمر باید در ۳۰ کیلومتر اول و آخر شهرها باشد.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ادامه داد: سال گذشته ۶ هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از جریمه‌ها به خزانه دولت واریز شد و این مبلغ به حساب سازمان راهداری و شهرداری‌ها برای ایمن‌سازی معابر، خیابان‌ها و جاده‌ها واریز می‌شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم با سیاستهای وزارت کشور مراسم پیاده روی اربعین به بهترین نحو برگزار شود، افزود: استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی برای انتقال زائران به مرزهای کشور توصیه می‌شود، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی برای این مراسم ضروری است و امنیت زائران با این ناوگان بیشتر از استفاده از خودروهای شخصی است.

هادیانفر افزود: همچنین ممکن است ظرفیت لازم برای پارک خودروهای شخصی در توقفگاه‌های چذابه، شلمچه، مهران و خسروی ایجاد نشود و زائران با مشکلاتی روبرو شوند.

image_printچاپ مطلب

Views: 16