۲۰۰ صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی با سرمایه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در کشور فعالیت می‌کنند
۲۰۰ صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی با سرمایه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در کشور فعالیت می‌کنند

گردهمایی تشکل‌های بخش کشاورزی با محوریت صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کاشمر با حضور مدیرعامل صندوق حمایت از بخش کشاورزی استان خراسان رضوی و مدیران عامل تشکل‌های شهرستان کاشمربرگزار شد.

به گزارش اخترشرق؛ معاون فنی جهاد کشاورزی کاشمر درگردهمایی تشکل‌های بخش کشاورزی شهرستان گفت: بخش کشاورزی جایگاه مهمی در اقتصاد کشور دارد واهمیت سرمایه‌گذاری در این بخش، شکل گیری نهادی قوی برای توسعه و افزایش حجم سرمایه‌گذاری را ضروری می‌سازد تا امکان تجمیع منابع مالی و هدایت و تخصیص بهینه آن‌ها فراهم شود.
احمدرضا محمودی مقدم افزود: این امرمستلزم مشارکت بخش غیر دولتی و حمایت مستمر دولت است تا با توسعه سرمایه گذاری، تولیدات ودر آمد کشاورزان افزایش پیدا کند ودر نتیجه باعث سرعت یافتن رشد اقتصادی در بخش کشاورزی شود.
وی پیشنهاد کرد درصورتی که شهرستان متقاضی ایجاد صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی باشد به شکل موضوعی ومحصول واحد و در یک ناحیه اقدام شود.
مدیرعامل صندوق حمایت ازبخش کشاورزی استان خراسان رضوی نیز در ادامه گفت: در حال حاضر حدود ۲۰۰ صندوق با سرمایه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در بخش حمایت ازتوسعه کشاورزی کشور فعالیت می‌کنند.
حمیدرضا رضوی خبیر هدف اصلی از تشکیل اینگونه صندوق‌ها را بازدهی بیشتر و کمک به رشد اقتصادی کشور دانست و افزود: اگر دولت نتواند سهم ۴۹ درصدی خود را وارد صندوق کند مسلما انگیزه‌ها و بازدهی مورد نظر کاهش پیدا خواهد کرد.
وی مکانیزم عمل در این صندوق را جلب اعتماد، تسهیل امور، فراگیری، حضور به موقع و خدمات عادلانه دانست و نقاط قوت صندوق را غیر دولتی بودن، تابع اساسنامه و قانون تجارت بودن و شکل گیری با مشارکت تولید کنندگان بخش کشاورزی و همچنین اداره امور صندوق توسط همین تولیدکنندگان برشمرد.
مدیر عامل صندوق حمایت از بخش کشاورزی خراسان رضوی تشکیل اینگونه صندوق‌ها را ضروری دانست و بیان کرد: ایجاد یک نهاد برخاسته از بخش کشاورزی با رویکرد مالی، تقویت نرخ سرمایه‌گذاری دربخش کشاورزی، جلوگیری از فرار سرمایه، سهیم کردن بهره برداران و تولیدکنندگان در فرآیند تصمیم گیری و سپردن کار مردم به مردم از جمله عوامل ضرورت داشتن تشکیل این صندوق‌ها می‌باشد.


image_printچاپ مطلب

Visits: 25