۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی رُخ تربت‌حیدریه زیر کشت کلزا رفت
۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی رُخ تربت‌حیدریه زیر کشت کلزا رفت

رییس جهاد کشاورزی بخش جلگه رُخ شهرستان تربت‌حیدریه گفت: امسال ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی جلگه رخ، به عنوان قطب کشاورزی این شهرستان زیرکشت محصول کلزا رفته است.

به گزارش اختر شرق؛ سید محمد نجفی افزود: افزود: میزان کلزای کشت شده در این بخش از نوع «نپتون، هیدرومیل و ماراتون» است.

وی بیان کرد: با هدف حمایت از کشاورزان دست‌اندرکار این محصول پرارزش، ۵۰۰ کیلوگرم بذر مرغوب و نیز ۷۵ تن انواع کود در اختیار کشاورزان کلزا کار قرار داده شده است.

رییس جهاد کشاورزی بخش جلگه رخ با بیان اینکه کار برداشت دانه‌های روغنی کلزا انتهای خرداد تا اواسط شهریور ماه به طول خواهد انجامید، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود در فصل برداشت، بیش از ۳۰۰ تن کلزا از سطح مزارع منطقه رُخ برداشت شود.

وی در ادامه اظهار کرد: کارشناسان این مرکز نظارت و پیگیری جدی بر کار کاشت، داشت و برداشت این محصول را بر عهده دارند تا جلوی زیان احتمالی کشاورزان گرفته شود.

نجفی با بیان اینکه بخش رخ با حدود هفت هزار بهره‌بردار، قطب نخست کشاورزی تربت‌حیدریه محسوب می‌شود، ادامه داد: افزون بر ۹۰ درصد ساکنان منطقه از طریق کشاورزی و دامداری امرار معاش می‌کنند و لذا نظارت بر روند توزیع نهاده‌های یارانه‌دار بخش کشاورزی با جدیت انجام می‌شود.

کلزا یکی از مهمترین منابع تولید روغن در کشور است که دانه‌های آن دارای ۴۶ درصد روغن است. جلگه رخ ۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که انواع محصولات کشاورزی و باغی در آن‌ها کاشته می‌شود.

image_printچاپ مطلب

Views: 4