۱۲۳ هزار تن انواع کود یارانه‌ای در خراسان رضوی توزیع شد
۱۲۳ هزار تن انواع کود یارانه‌ای در خراسان رضوی توزیع شد

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان خراسان رضوی گفت: حدود ۱۲۳ هزار تن انواع کودهای یارانه‌ای شامل ازته، فسفاته و پتاسه ویژه مصرف در بخش محصولات الگوی کشت در استان توزیع شده است.

به گزارش اختر شرق؛ حسین عطایی افزود: این میزان توزیع کود از مجموع ۱۹۶ هزار تن سهمیه تخصیصی استان برای انواع کودهای یارانه‌ای (ازته، فسفاته و پتاسه) انجام شده است.

وی بیان کرد: در راستای سیاست‌های دولت مردمی سیزدهم و برنامه تعیین شده فصل کشت جاری سهمیه کودهای شیمیایی یارانه‌ای به استان خراسان رضوی اختصاص یافت.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان خراسان رضوی گفت: از مجموع ۱۲۳ هزار تن کود توزیعی حدود ۹۶ هزار و ۲۵۱ تن آن را کود اوره، بیش از ۱۸ هزار تن آن را انواع کود فسفاته و بیش از هشت هزار را کود پتاسه تشکیل می‌دهد.

وی در خصوص کشت پاییزه در استان خراسان رضوی افزود: در حال حاضر کشت چهار محصول اساسی شامل گندم، جو، کلزا و زعفران به اتمام رسیده که تاکنون برای این موضوع بیش از ۳۶ هزار تن کود اوره، ۱۱ هزار تن انواع کود فسفاته و چهار هزار تن کود پتاسه بین کشاورزان توزیع شده است.

عطایی با اشاره به گزارش سازمان جهانی غذا (فائو) بیان کرد: بر اساس گزارش این سازمان استفاده از کود ۳۳ درصد در افزایش راندمان محصولات اثر دارد و حتی در برخی از کشورها با در نظر گرفتن سایر مولفه‌ها استفاده از کود تا ۶۰ درصد راندمان تولید را بالا می‌برد. سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین در استان خراسان رضوی زیر کشت ۸۳ نوع محصول می‌رود و در این عرصه ۳۶۳ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی فعالیت دارند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 3