گسترش روابط بین‌الملل دانشگاه فردوسی مشهد با دانشگاه‌های جنوب کشور عراق
گسترش روابط بین‌الملل دانشگاه فردوسی مشهد با دانشگاه‌های جنوب کشور عراق

در روز دوشنبه ۲۲ آذرماه ۱۴۰۰ دکتر احمدرضا بهرامی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه و دکتر احسان قبول مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیرایرانی، با دعوت از سوی دانشگاه بصره عراق در این دانشگاه حضور یافته و با دکتر سعد شاهین رئیس دانشگاه بصره دیدار و گفتگو کردند.

 به گزارش اخترشرق؛ در این دیدار دکتر قبول به ارائه گزارشی از همکاری‌های میان دو دانشگاه از جمله ۶۳ سخنرانی از سوی استادان دانشگاه فردوسی مشهد برای دانشجویان دانشگاه بصره و ۱۸ سخنرانی از سوی استادان دانشگاه بصره برای دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در نیم سال جاری، برگزاری مشترک همایش علوم ورزشی و دیگر برنامه ها در حوزه پایان‌نامه‌های دانشجویان و پژوهش‌های مشترک پرداخت.

 دکتر بهرامی نیز به ضرورت ورود به حوزه‌های فناوری و پژوهشی بنیادین میان دو دانشگاه تاکید کرد و با ارائه گزارشی از جایگاه فعالیت‌ها و زیرساخت‌های دانشگاه در حوزه علوم و فناوری، پیشنهادهایی را برای همکاری در بخش‌های سلول های بنیادین مطرح کرد.

در این سفر سه تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های نفت و گاز بصره، دانشگاه تکنولوژی جنوب بصره و دانشگاه سومر به امضاء رسید.

همچنین دکتر بهرامی و دکتر قبول در حضور رئیس دانشگاه بصره و شورای عمومی آن دانشگاه به سخنرانی در خصوص ثروت آفرینی دانش و بین المللی سازی دانشگاه پرداخته و در همایش فاو به عنوان مهمانان ویژه شرکت کردند. بازدید از کتابخانه حرم امام علی (ع) و دیدار با رئیس این کتابخانه، شعبه جدید مرکز زبان فارسی حیاه النفوس، دانشگاه نفت و گاز بصره و دانشگاه کنوز بصره از دیگر برنامه های این‌ سفر بود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 0