گرامیداشت هفته کارگر خراسان رضوی با ۲۴۰ برنامه
گرامیداشت هفته کارگر خراسان رضوی با ۲۴۰ برنامه

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی از تدوین ۲۴۰ برنامه برای گرامیداشت هفته کار و کارگر از ۵ تا ۱۱ اردیبهشت در استان خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش اخترشرق؛ محمد امین بابائی، در نشست خبری هفته کار و کارگر با اصحاب رسانه گفت: برای هفته گرامیداشت کار و کارگر ۲۴۰ برنامه در سطح استان خراسان رضوی تدوین شده که ۱۱۶ برنامه در شهرستان‌ها است. ۵۳ برنامه فرهنگی، ۳۵ برنامه ورزشی که ۱۰ برنامه ویژه بانوان خواهد بود، ۲۶ وبینار با رویکرد پیگیری از آسیب های اجتماعی و آموزش قوانین تامین اجتماعی، دو نشست ویژه با استاندار خراسان رضوی و ملاقات با تولیت آستان قدس رضوی در روز دهم اردیبهشت از جمله برنامه های این هفته خواهد بود.

وی افزود: امسال بخاطر اینکه در جشنواره امتنان برگزاری شده در دهه فجر از کارگردان نمونه استان تجلیل شد، مراسم ویژه کارگر نمونه نخواهیم داشت اما ۲۰ گروه تشکل های کارگری، از واحدهای سطح استان بازدید و با اهدای شاخه های گل از کارگران واحدهای استان تجلیل خواهد شد. همچنین در سطح شهرستان ها جشنواره امتنان خواهیم داشت.

بابائی با بیان اینکه برنامه ویژه هفته گرامیداشت کار و کارگر امسال در سطح ملی، تجلیل از زنان کارگر با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مشاور امور زنان ریاست جمهوری است که در استان ها بصورت وبینار برگزار می شود، اظهار داشت: کار خوبی که در حوزه اشتغال بصورت پایلوت در مشهد انجام شد، طرح مساجد کارآفرین بود، در این طرح با حضور نمایندگان اداره کل و دفاتر کاریابی مشاوره و ثبت نام کارجویان انجام می شود. اولین برنامه به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی در گلشهر برگزار گردید که ۱۹۵ متقاضی ثبت نام و ۱۲۶ نفر معرفی به کار شدند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: گام دوم در حوزه اشتغال استان، پیشران های مشاغل خانگی با هدف مدیریت کسب و کار محله، خواهد بود که اولویت جذب متقاضیان جویای کار و معرفی به واحدهای مشاغل خانگی است.

محمد امین بابائی تصریح کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دولت با هدف ریشه کنی فقر مطلق همت به ثبت نام از افراد دارای فقر مطلق نموده است، در این طرح فقر مطلق اینگونه تعریف شده، افرادی که در تامین خوراک، پوشاک و مسکن عاجز هستند. دولت بعد از شناسایی این افراد مکلف است ابتدا با اختصاص کمک هزینه معیشتی و در مرحله بعد با تحت پوشش قرار دادن توسط نهادهای حمایتی اقدام به از بین بردن فقر نمایند. متقاضیان باید در سایت حامی ثبت نام کنند.

سرپرست اداره کل کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در خصوص افزایش حقوق کارگران در سال ۱۴۰۱ نیز عنوان کرد: امسال برای اولین بار دولت در موضوع افزایش حقوق دخالت نداشت و ۵۷ درصد افزایش توافق تشکل‌های کارگری و کارفرمایی بود. میزان اثرگذاری این افزایش در قیمت ۵ تا ۱۵ درصد است، هرساله تعدیل نیرو به خاطر بار روانی افزایش حقوق داریم اما بعد از یک ماه به علت افزایش تولید، کارفرمایان دوباره به سمت جذب نیرو می‌روند. امسال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دولت با کاهش ۵ درصدی مالیات کارفرمایی از بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی حمایت کرده و همچنین دولت در حال تهیه بسته حمایتی از کارفرمایی است.

خبرنگار: سمانه جعفری

image_printچاپ مطلب

Visits: 103