گذر از مشکل کم آبی با همراهی مردم و مسئولان
گذر از مشکل کم آبی با همراهی مردم و مسئولان

استاندار خراسان رضوی گفت: گذر از مشکل کم آبی، نیازمند مدیریت مصرف آب است.

به گزارش اختر شرق؛ «یعقوبعلی نظری» در آیین افتتاح و بهره برداری از تجهیزات و پروژه‌های زیست محیطی، اظهار کرد: زندگی شهری اقتضائاتی دارد و به ناچار باتوجه به تراکم جمعیت در شهرها مخصوصا مشهد که علاوه بر مجاورین مفتخر به میزبانی زائران نیز هستیم، باید همه فعالیت‌ها، تلاش و ظرفیت‌ها مبتنی بر این هدف‌گذاری صورت بگیرد.

وی افزود: شهر مشهد با جمعیت بیش از ۳ میلیون نفر، سال گذشته افتخار میزبانی میلیون‌ها زائر را داشتیم.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: جمعیت ساکن در مشهد از جمله ساکنان اصلی و میهمانانی که موقت سکونت دارند، جمعیت کثیری است لذا ابعاد خدمت‌گذاری و کمیت و کیفیت خدمات‌رسانی در مشهد با این مولفه‌ها به جد افزایش پیدا می‌کند و اولین نکته‌ای که لازم است که مورد نظر قرار بگیرد، توجه به مشخصات خاص مشهد است.

نظری خاطرنشان کرد: در طول سال خدمت‌رسانی با ظرفیت مناسب انجام و دچار مساله خاصی نمی‌شویم اما پیش بینی، برآورد، حرکت رو به جلو و تدبیر حائز اهمیت است که خوشبختانه شورا و شهرداری به این نکته توجه دارد.

وی اضافه کرد: نکته بعدی مسأله آب است؛ بعد از دو سال خشکسالی مفرط در سراسر استان، با این مشکل مواجه هستیم. مردم در مدیریت مصرف آب همیشه مسئولین را یاری کردند و امسال نیز مانند سال گذشته درخواست دارم با مدیریت مصرف صحیح آب مخصوصا در تابستان، بتوانیم از این مقطع گذر کنیم و سال آبی با برکتی داشته باشیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: مسولین دقت کنید موجودی و داشته آب معین و مشخص است و ما دچار محدودیت تامین هستیم و بدیهی است که همه بخش‌ها باید مدیریت مصرف آب شرب، صنعت، کشاورزی و خدمات مخصوصا در شهر مشهد با حداکثر صرفه جویی و حداکثر استفاده را داشته باشند تا دچار مشکل در آب شرب نشویم.

نظری تصریح کرد: انسجام خوبی بین مسولین در حوزه و بخش‌های مختلف وجود دارد و همه حامی یکدیگر هستیم؛ اصرار بر خدمت‌رسانی به مجاورین و زائرین در مشهد است و این روحیه و نگاه در شورا، شهرداری، فرمانداری و استانداری وجود دارد و این همدلی در مقاطع مختلف زمانی بروز و ظهور پیدا می‌کند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 8