کمک ۴۰۰ میلیون ریالی اهالی هنر خراسان رضوی به درمان یک بازیگر
کمک ۴۰۰ میلیون ریالی اهالی هنر خراسان رضوی به درمان یک بازیگر

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی گفت: اهالی هنر این استان برای مساعدت به روند درمانی استاد غلامرضا بایزانمنش در یک جهاد هنرمندانه ۴۰۰ میلیون ریال کمک مالی کردند.

به گزارش اخترشرق نقل از ایرنا؛ کریم جشنی افزود: بایزانمنش بازیگر ۶۸ ساله تئاتر و سینما در خراسان رضوی به دلیل ابتلا به سرطان معده مدتی است که در بیمارستان رضوی این شهر بستری شده و روند شیمی درمانی را می گذراند.

وی ادامه داد: جهاد هنرمندانه اهالی هنر خراسان رضوی با حضور پیشکسوتان و بزرگان تئاتر استان در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد انجام گرفت و با مشارکت این هنرمندان و حوزه هنری استان و مرکز آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی ۴۰۰ میلیون ریال جمع آوری شد تا به هزینه های بیمارستان این بازیگر پیشکسوت کمک شود. 

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی همچنین در باره حضور استان در چهلمین جشنواره تئاتر فجر گفت: “درخشش صبحگاهی سیاره ناهید” به کارگردانی مسعود عقلی، “هملتک” به کارگردانی مهدی احمدی، “سوئینی تاد” به کارگردانی محمد نیازی، “آنتیگونه، آخرین سامورایی” به کارگردانی امین رضایی اردانی، “پشت دیوار کشتارگاه” به کارگردانی رضا صابری، پنج اثر نمایشی استان است که در بخشهای رقابتی و مهمان چهلمین جشنواره تئاتر فجر شرکت دارد.

وی اظهارامیدواری کرد با توجه به نمایش مطلوب و امیدبخش، آثار نمایشی خراسان رضوی بتوانند در این رویداد حایز رتبه های برتر شوند. چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با میزبانی از ۱۰۹ گروه نمایشی از سراسر کشور و هفت کشور مهمان در ۱۰ بخش (۶ بخش اجرایی و چهار بخش نمایشگاهی و اسنادی) در حال برگزاری است که ۲۶ بهمن ماه با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می دهد.

خبرنگار: سمانه جعفری

image_printچاپ مطلب

Visits: 19