کمبود جدی در حوزه دارو وجود ندارد
کمبود جدی در حوزه دارو وجود ندارد

سرپرست معاونت غذاودارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برای ایام سفرهای تابستانه برنامه ویژه‌ای در تامین به‌موقع داروهای داروخانه‌ها داریم و تمامی داروهای مورد نیاز مردم در داروخانه‌ها موجود است.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر حسن وکیلی گفت؛ داروهای موردنیاز و پرمصرف زائران و مجاوران امام رضا (ع) در فصل تابستان و زمان مسافرت‌های تابستانه در تمامی داروخانه‌ها به‌ویژه داروخانه‌های اطراف حرم مطهر رضوی تأمین است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

وی تصریح کرد: ما در ایام نوروز امسال مجوز فعالیت تا ساعت ۲۴ را به داروخانه‌های روزانه اطراف بارگاه منور رضوی داده بودیم و برای طرح تابستانه هم اگر اعلام نیازی از سوی ستاد خدمات سفر استان و شهرستان بشود این آمادگی را داریم تا که به تمامی داروخانه‌های روزانه اطراف حرم مطهر امام رضا (ع) مجوز فعالیت تا ساعت ۲۴ را بدهیم تا زائران امام مهربانی‌ها بتوانند از نزدیک‌ترین مکان به محل اسکان خود داروهای موردنیازشان را تهیه نمایند.

سرپرست معاونت غذاودارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه مشکلی در بحث تأمین انسولین بیماران مبتلا به دیابت وجود ندارد، خاطرنشان کرد: همچنین داروهای مورد نیاز بیماران پیوندی هم به‌صورت هفتگی تأمین می‌شود و برای تأمین داروهای مورد نیاز بیماران خاص و صعب‌العلاج هم مشکلی وجود ندارد، ما تنها در بحث داروی فاکتور ۸ کمبود داشتیم که خوشبختانه با پیگیری صورت گرفته این نیاز دارویی هم تأمین شد.

دکتر وکیلی افزود: خوشبختانه مشکلی در بحث ذخیره دارویی نیست و شرکت‌ها هم آمادگی لازم را دارند تا داروی متناسب با نیاز داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها را در اختیارشان قرار دهند.

وی گفت: شرکت‌ها موظف هستند که تحت هر شرایطی داروی موردنیاز داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها را تأمین کنند و نباید به دلیل مسائل مالی و مشکلات با بیمه‌ها مشکلی در بحث تأمین داروی موردنیاز مردم به‌وجود آید و از شرکت‌ها خواسته‌ایم که تحت هیچ شرایطی‌عدم تحویل دارو به دلیل مسائل مالی نداشته باشند.

image_printچاپ مطلب

Views: 18