کشف و معدوم‌سازی بیش از یکصد کیلو تخم مرغ غیر قابل مصرف در کاشمر
کشف و معدوم‌سازی بیش از یکصد کیلو تخم مرغ غیر قابل مصرف در کاشمر

رئیس شبکه دامپزشکی کاشمرگفت: در پی بازرسی‌های سرزده از مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی، بازرسان این اداره از یک واحد توزیع تخم مرغ در کاشمر مقدار یکصد کیلوگرم تخم مرغ شکسته و غیر قابل مصرف کشف و معدوم‌سازی نمودند.

به گزارش اخترشرق؛ دکتر سعید خانزاده با اعلام این خبر اظهار کرد: از آنجا که این میزان تخم مرغ انباشت شده نمی‌توانست مورد مصرف انسانی و یا صنعتی قرار گیرد، برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی و به منظور رفع مخاطرات بهداشتی و حفظ سلامت شهروندان اقدام به معدوم‌سازی این محموله نموده شد.
وی یادآور شد: تخم مرغ از جمله فرآورده‌های خام دامی فسادپذیر است که رعایت شرایط زنجیره سرد و نگهداری در دمای ۴ تا ۸ درجه سانتی گراد و سلامت ظاهری برای اطمینان بخشی از بهداشتی بودن این فرآروده ضروری است.
وی گفت: همچنین نشانه‌گذاری کامل شامل درج تاریخ تولید و انقضا ۳۰ روزه و نام شرکت برای این فرآوده خام دامی تولیدی روی هر تخم مرغ نیز الزامی است.
رئیس اداره دامپزشکی کاشمر ادامه داد: این اداره با تمام توان و با جدیت، نظارت بر مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های دامی را در دستور کار خود قرار داده و با انجام بازرسی، پایش و نمونه برداری بر هویت بهداشتی و تاریخ تولید و انقضا این فرآورده‌ها با دقت و حساسیت نظارت خواهد کرد.
اداره دامپزشکی کاشمر همچنین از مردم خواست که در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در عرصه فرآرده‌های دامی مراتب را با شماره ۲۷۳۱۳ – ۵۵۲ در اسرع وقت گزارش کنند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 28