کشت پاییزه در سال زراعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است
کشت پاییزه در سال زراعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

در کمیته فنی کشت پاییزه بر ضدعفونی بذور، برنامه ریزی به جهت جذب سهمیه کود و آموزش کشاورزان با استفاده از ظرفیت ایستگاه تحقیقات شهرستان تاکید شد.

به گزارش اخترشرق؛ مدیر جهاد کشاورزی کاشمربا اشاره به اهمیت کشت پاییزه گفت: کشت پاییزه در شروع سال زراعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید مورد توجه کشاورزان باشد.
کاظم قربان‌پور افزود: شهرستان کاشمر به عنوان قطب تولید محصولات کشاورزی ترشیز بزرگ نقش مهمی در تامین امنیت غذایی منطقه دارد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه بازه زمانی کشت پاییزه زیاد نیست باید سریعا اقدامات لازم انجام گیرد و کشاورزان به کشت محصولات استراتژیک همانند گندم ترغیب و تشویق شوند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کاشمر بیان کرد: مهمترین عامل در کشت پاییزه وضعیت بارندگی و نزولات آسمانی و همچنین منابع آبی در دسترس می‌باشد.
قربان‌پور اظهار کرد: به کشاورزان شهرستان توصیه می‌شود در کشت پاییزه حتما از بذور اصلاح شده و ضدعفونی شده استفاده کنندو با توجه به احتمال بارش‌های پاییزه و کمبود علوفه سبز به کشت جو و گندم مبادرت نمایند.
در انت‌ها و پس از ارائه گزارش فنی واحدهای تخصصی، در خصوص چگونگی پیشرفت امور، چالش ها، ظرفیت‌ها و محدودیت‌های شهرستان بحث و تبادل نظر شد و اهداف و برنامه‌ها در سال زراعی جدید مورد بررسی قرار گرفت.

image_printچاپ مطلب

Views: 19