کسب رتبه برتر معاونت گردشگری استان خراسان رضوی در اجرایی کردن شاخص های اختصاصی ۱۴۰۱
کسب رتبه برتر معاونت گردشگری استان خراسان رضوی در اجرایی کردن شاخص های اختصاصی ۱۴۰۱

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از کسب رتبه برتر معاونت گردشگری این اداره کل در اجرایی کردن شاخص های اختصاصی ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ سید جواد موسوی با اعلام این خبر افزود: فرآیند ارزیابی و رتبه‌بندی عملکرد معاونت‌های تخصصی ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استانها هرساله با عنوان جشنواره شهید رجایی برگزار می‌شود.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: در این جشنواره شاخص‌های عملکردی اختصاصی و عمومی دستگاه‌های اجرایی استان توسط وزارت مربوطه و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان پایش و ارزیابی می‌شود.

او تصریح کرد: در ارزیابی شاخص‌های اختصاصی معاونت‌های گردشگری کشور معاونت گردشگری استان خراسان رضوی با تحقق ۱۰۰ درصد شاخص‌های اختصاصی حائز رتبه برتر شده است.

میزان رسیدگی به شکایات از دفاتر خدمات مسافرتی در کمیسیون فنی، میزان بازدیدهای نظارتی به عمل آمده از تاسیسات گردشگری، رشد مراکز اقامتی به بهره برداری رسیده از جمله شاخص‌های ارزیابی حوزه گردشگری در جشنواره شهید رجایی است.

هم‌چنین یوسف بیدخوری معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی به ظرفیت‌های گردشگری این استان اشاره کرد و گفت: تاسیسات گردشگری این استان حدود دو هزار و ۸۲۰ واحد است.

او افزود: بیشترین تاسیسات گردشگری استان با دو هزار و ۱۳۰ واحد مربوط به واحدهای اقامتی است.

بیدخوری تصریح کرد: هم‌چنین ۴۹۸ دفتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری و ۱۶۱ واحد پذیرایی و بین‌راهی در استان فعال است.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با اشاره به نقش و اهمیت بازدیدهای نظارتی از تاسیسات گردشگری اظهار کرد: طی سال جاری تعداد هشت هزار و ۳۷۸ بازدید نظارتی انجام و تعداد هزار و ۳۴۴ تذکر و ۸۴۵ اخطار در این بازدیدها صادر شده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 2