کتاب «هفت شاخ» در شهرستان کاشمر رونمایی شد
کتاب «هفت شاخ» در شهرستان کاشمر رونمایی شد

آئین رونمائی از کتاب «هفت شاخ» زندگینامه شهید علی حکیمی راد و فرزند شهیدش محمد، در کاشمر برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ آئین رونمائی از کتاب «هفت‌شاخ» زندگینامه شهیدان پدر و پسر «علی حکیمی‌راد» شهید امنیت و «محمد حکیمی راد» شهید منا در سینمای کاشمر با حضور خانواده‌های شاهد و ایثارگر و اهالی فرهنگ و هنر این شهرستان برگزار شد.

این کتاب به قلم خانم دکتر سعیده زراعتکار و با همکاری  بنیاد شهید و امور ایثارگران، دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و موسسه موج در سینما ایران کاشمر رونمائی و به علاقه‌مندان معرفی شد.

وقتی علی و بقیه هم‌گروهی‌های او، مثل روزهای قبل برای بررسی منطقه و کوه‌ها از وجود اشرار رفته بودند، متوجه مورد مشکوکی در منطقه هفت‌شاخ می‌شوند. اشرار در قسمتی که علی و چند نفر دیگر پیش می‌رفتند پنهان‌شده بودند و کمی بعد بچه‌ها را در کمین خود محاصره می‌کنند. پرگیرودار درگیری و صدای رگبار شدیدی که از کوه می‌آید، ناگهان یکی از افغانی‌ها از پشت بیسیم صحبت می‌کند و مشخص می‌شود بیسیم بچه‌ها دست آن‌ها افتاده است. او می‌گوید: «بچه‌هایتان پیش ما هستند و چیزی تا مرگشان نمانده است…»
این قسمتی از کتاب «هفت شاخ» زندگینامه رزمنده دفاع مقدس علی حکیمی‌راد بود که در سال ۱۳۸۰ در طرح امنیت و مبارزه با اشرار مسلح در ارتفاعات هفت‌شاخ کاشمر به شهادت رسید. در بخش دیگری از این کتاب به زندگینامه و شهادت فرزند ایشان «محمد حکیمی‌راد» اختصاص دارد که در سال ۹۴ در فاجعه منا مظلومانه به شهادت رسید.

شهیدان پدر و پسر «علی و محمد حکیمی‌راد» در ۲۵ تیر ۱۳۳۹ و ۳۰ شهریور ۱۳۶۴ در کاشمر متولد و در ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۰ و دوم مهر ۱۳۹۴ در ارتفاعات کاشمر و در مکه مکرمه در حادثه منا به درجه شهادت نائل آمدند.

گفتنی است شهرستان کاشمر از توابع استان خراسان رضوی است که در ۲۴۰ کیلومتری مشهد مقدس واقع شده و پرونده ۶۲۶ شهید، ۸۱۷ جانباز و ۱۱۸ آزاده در بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان، سند افتخار غیورمردانی است که برای سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جان‌فشانی، فداکاری و مقاومت کردند و به انقلاب اسلامی عزت بخشیدند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 15