کارگاه آموزشی اطفاء حریق در شهرستان کوهسرخ
کارگاه آموزشی اطفاء حریق در شهرستان کوهسرخ

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کوهسرخ گفت: کارگاه آموزشی یک‌روزه آشنایی با اطفاء حریق در شهرستان کوهسرخ برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ میثم روشنی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کوهسرخ اظهار کرد: به‌منظور آشنایی هرچه بیشتر نیروهای مردمی عوامل و دست‌اندرکاران با روش‌های پیشگیری و اطفاء حریق در راستای حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی دوره یک‌روزه اطفاء حریق برگزار شد در این کارگاه که بیش از ۴۰ نفر از دهیاران، همیاران طبیعت و همکاران منابع طبیعی و کارشناسان آتش‌نشانی حضور داشتند فراگیران با شیوه‌ها و روش‌های مختلف اطفاء حریق در نقاط ارتفاعی و کوهستانی آشنا شدند.

روشنی گفت: با توجه به مساحت ۱۵۵ هزار هکتاری شهرستان که عموماً کوهستانی و صعب‌العبور بوده و جنگل‌های دست کاشت و طبیعی انبوهی وجود دارد ضرورت این آموزش‌ها برای ساکنین در حوزه‌ها و بهره‌برداران، مرتع‌داران و دامداران نیز اجتناب‌ناپذیر است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کوهسرخ با اشاره به اینکه به‌واسطه برگزاری همین کارگاه‌های آموزشی از ابتدای سال جاری تاکنون باوجود خشک‌سالی هیچ حریقی در عرصه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گزارش نگردیده است، خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها به‌طور مستمر و باهدف فرهنگ‌سازی و ترویج و اشاعه فرهنگ  حفظ و حراست از اراضی ملی ادامه خواهد یافت.

image_printچاپ مطلب

Visits: 65