پلمب ۱۰۸۶ فقره مشاور املاک غیرمجاز و متخلف در سطح استان خراسان رضوی
پلمب ۱۰۸۶ فقره مشاور املاک غیرمجاز و متخلف در سطح استان خراسان رضوی

مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی گفت: ۱۰۸۶ فقره مشاور املاک متخلف و غیرمجاز در این استان پلمب شدند.

به گزارش اختر شرق؛ وحید داعی در حاشیه گشت مشترک کنترل و بازرسی از مشاورین املاک در راستای ساماندهی مشاوران املاک شهر مشهد که با حضور اعضای ویژه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات برگزار شد، گفت: پس از بازدید ۸۰۶۷ فقره مشاور املاک در سطح استان خراسان رضوی از ابتدای طرح ساماندهی وزارت راه و شهرسازی تا کنون انجام شده است.

که در این میان تعداد ۲۴۳۲ فقره دارای تخلفاتی مانند، فاقد پروانه و مجوز صنفی و دیگر تخلفات صنفی بودند. که از این میان ۱۰۸۶ فقره مشاور املاک تاکنون پلمب و تعطیل شده اند. وی افزود: کنترل مستمر مشاوران املاک و نظارت بر بازار مسکن از ابزاری است که می‌توان قیمت‌ها را متناسب با میزان عرضه و تقاضا ساماندهی کرد.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با اشاره به اهمیت شناسایی خانه‌های خالی گفت: ساماندهی مشاوران املاک و شناسایی خانه‌های خالی از موارد مهمی است که ریاست جمهور و شخص وزیر راه و شهرسازی پیگیر آن هستند، ما نیز در اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی با همکاری و تعامل سایر دستگاه‌های مسئول بر اجرای این موارد اهتمام داریم.

وی در پایان به صورت ویژه از حمایت‌های فرمانداران سطح استان، نمایندگان اداره صمت، اتحادیه املاک، پلیس اماکن و تعزیرات در برگزاری گشت‌های ساماندهی مشاوران املاک تقدیر کرد. محمد حسن قانع دبیر کارگروه تنظیم بازار املاک نیز اعلام کرد، گشت مشترک ساماندهی املاک روزهای دوشنبه هر هفته با حضور اعضای ویژه گشت مشترک در سطح شهر مشهد مقدس انجام می‌شود.

وی ضمن توصیه رعایت انصاف به کلیه مشاورین، داشتن مجوز صنفی، سامانه اجاره بهای واحد مسکونی و نصب نرخنامه در دید عموم مردم را از موارد الزامی در بررسی گشت ها، اعلام کرد.

image_printچاپ مطلب

Views: 1