پایان تاریخ خرید تضمینی کلزا در شهرستان جوین
پایان تاریخ خرید تضمینی کلزا در شهرستان جوین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین از پایان تاریخ خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در این شهرستان خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ علی‌اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با اشاره به اینکه ۴۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت دانه روغنی کلزا اختصاص‌یافته است، گفت: کشت محصولات استراتژیکی همچون کلزا بسیار حائز اهمیت است و ترویج کشت این نوع محصولات نیز جزو اولویت‌های هر سرزمینی نیز است.

قارزی با اشاره به نیاز خانوار به روغن و تأمین آن و همچنین جلوگیری از واردات و تأمین آن در داخل کشور به جهت خودکفایی و جلوگیری از خارج شدن ارز از کشور، عنوان کرد: با توجه این مسائل این محصول در سه مرکز در سه‌نقطه ابتدایی و مرکزی و انتهایی شهرستان به قیمت مصوب نیز خرید تضمینی می‌شود و کشاورزان می‌بایست در اولین فرصت محصول خود را به این مراکز تحویل دهند.

مدیر جهاد کشاورزی جوین بابیان اینکه در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال تولید، اشتغال‌زایی‌ها و مانع زدایی ها مزین شده است، اظهار کرد: به لطف خدامحور توسعه در شهرستان جوین در بخش کشاورزی است و باید با برنامه‌ریزی دقیق و با همکاری تمامی دستگاه‌ها به سمت تولید پایدار گام برداریم.

قارزی با اشاره به پایان زمان تحویل دانه روغنی کلزا، خاطرنشان کرد: درمجموع بالغ‌بر ۱۰۰ هزار تن کلزا در این شهرستان تحویل گرفته‌شده است.

خبرنگار: سید حجت‌الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 113