وظیفه ما حفظ فرهنگ ایثار، شهادت، رزمندگی و جانبازی
وظیفه ما حفظ فرهنگ ایثار، شهادت، رزمندگی و جانبازی

مدیر ‌کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: علاوه بر ارائه خدمات به هموطنان و شهروندان موضوع مهمی که نباید از آن غفلت کرد حفظ فرهنگ ایثار، شهادت، رزمندگی و جانبازی است.

به گزارش اختر شرق؛ وحید داعی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اولین کنگره بزرگداشت ۲۰۵۵ خانواده معظم شهدا، جانبازان و رزمندگان و ایثارگران اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی ضمن گرامی میداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای صدر اسلام، شهدای پیروزی انقلاب اسلامی، شهدای مدافع حرم، شهدای امنیت و شهدای سلامت و شهدای وابسته به خانواده وزارت راه و شهرسازی و گرامی میدارم یاد و خاطره بنیانگذار انقلاب اسلامی و آرزوی توفیق و طول عمر با عزت و کرامت برای مقام معظم رهبری، اظهار کرد: امروز در طلیعه جدید وزارت راه و شهرسازی مقام عالی وزارت موضوع وزارت راه و شهرسازی، پیشران پیشرفت کشور مطرح کردند.

وی افزود: این پیشران بودن ابعاد متفاوتی دارد که شامل ابعاد کالبدی، اجرایی، عمرانی و فرهنگی است، یعنی این وزارتخانه باید در همه ابعاد تلاش کند و پیشران بودن خود را حفظ کند. آنچه بیشتر ملموس است حوزه کالبدی و زیر بنایی است. وزارت راه و شهرسازی در حوزه ریلی، جاده‌ای، هوایی و دریایی در هر بخشی از حوزه حمل و نقل همکاران ما با خلوص نیت و با تمام توان در عرصه حضور دارند علی رغم مشکلاتی که در حوزه اعتباری وجود دارد، این خدمات را بی‌منت برای عزیزان، هموطنان و هم استانی‌ها با تمام توان در حال اجرا است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با اشاره به راه‌اندازی نهضت ملی مسکن در وزارت راه و شهرسازی، گفت: این نهضت ابعاد سنگینی را به دوش وزارت خانه انداخته است و ما با تمام تلاش این نهضت را مدیریت می‌کنیم. خوشبختانه جوانه‌های امید در بین مردم ایجاد شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر ارائه خدمات به هموطنان و شهروندان موضوع مهمی که نباید از آن غفلت کرد حفظ فرهنگ ایثار، شهادت، رزمندگی و جانبازی است.

در همین راستا مقام معظم رهبری می‌فرمایند «امروز زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، کمتر از شهادت نیست». این فرمایش مفهوم والایی دارد و شهادت مقام بالایی دارد. لذا در وزارتخانه تصمیم گرفتیم اولین کنگره بزرگداشت ۲۰۵۵ از خانواده معظم شهدا، جانبازان و رزمندگان و ایثارگران اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی را در مشهد برگزار کنیم.

داعی با اشاره به هدف از برگزاری این کنگره، گفت: بخشی تجلیل از این خانواده است و بخش اعظم آن تلنگری به خود ما است که واقعا بدانیم امنیت، صلاوت و… که در جامعه وجود دارد ثمره رشادت و ایثارگری همه این عزیزان است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 27