وزیر بهداشت:٣ هزار پزشک ،پرستار و نیروی امدادی در مسیر پیاده‌روی زائران پیاده امام رضا(ع) مستقر هستند
وزیر بهداشت:٣ هزار پزشک ،پرستار و نیروی امدادی در مسیر پیاده‌روی زائران پیاده امام رضا(ع) مستقر هستند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در ایام دهه پایانی ماه صفر ۳ هزار پزشک و پرستار و نیروی امدادی در مسیر پیاده‌روی زائران پیاده امام رضا(ع) مستقر هستند.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر بهرام عین‌اللهی در جریان بازدید از ایستگاه‌های سلامت و پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ مستقر در مسیر پیاده‌روی زائران پیاده رضوی، اظهار کرد: خدا را شاکریم که در این ایام خاص توفیق حضور در مسیر راهپیمایی زائران پیاده رضوی را پیدا کردیم و در این محل‌ها خدمات شایانی در تمامی بخش‌های حوزه سلامت ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: ۳ هزار پزشک و پرستار و نیروی امدادی در مسیر پیاده‌روی زائران پیاده امام رضا (ع) مستقر هستند و تعدادی دیگر هم در داخل و اطراف حرم مطهر رضوی حضور دارند تا موارد موردنیاز خدمت‌رسانی به‌موقع را داشته باشند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ۲۶۸ آمبولانس خراسان رضوی و ۶۰ آمبولانس از دیگر استان‌ها در این مسیر حضور دارند، خاطرنشان کرد: اتوبوس آمبولانس‌ها ابتکار دولت بوده که قابلیت پذیرش ۱۳ بیمار را دارد و خدماتی همچون احیا، نوارقلب، شوک و بستری بیمار را ارائه می‌دهد و در مجموع ۱۵ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مسیر پیاده‌روی زائران پیاده رضوی مستقر شده است.

دکتر عین‌اللهی اضافه کرد: ابتکار خوب دیگر استفاده از موتورلانس در جاده‌ها بوده که سرعت خدمات‌رسانی را افزایش داده و در کنار آن امدادرسانی فوری و انتقال سریع بیماران نیازمند خدمات بیمارستانی را با حضور ۵ بالگرد داریم. وی با اشاره به اینکه ۱۲۵ ایستگاه سلامت با بیش از ۳۵۰ نیروی متخصص در مسیر پیاده‌روی زائران پیاده امام رضا (ع) حاضر هستند، بیان کرد: ما همچنین استقرار و فعالیت ۲ بیمارستان صحرایی در طول مسیر و یک کانکس بیمارستانی را در محدوده حرم مطهر رضوی داریم، ضمن اینکه ۵۸ تیم واکنش سریع هم در این مکان مقدس حضور دارند تا در موارد خاص اقدام کنند و خدمت‌رسانی لازم دا به عزاداران رضوی داشته باشند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: همچنین در بحث نظارت‌های بهداشتی هم ۷۵۰ نیروی بهداشتی در طول مسیر مستقر هستند و نظارت لازم بر غذای طبخ شده و توزیعی به زائران پیاده را دارند.

دکتر عین‌اللهی افزود: بسیاری از نیروهای حوزه سلامت از عراق مستقیم به مشهد آمدند که پس خدمت‌رسانی به زائران پیاده حسینی به زائران پیاده رضوی خدمت‌رسانی کنند. وی همچنین در خصوص توزیع دارو، گفت: این کار متناسب با نیازها صورت می‌پذیرد و به مراکز مربوط به دانشگاه علوم پزشکی مشهد داده می‌شود و شامل سایر مراکز نمی‌شود و به پایگاه‌های جمعیت هلال احمر هم صرفاً otc داده می‌شود و داروهای دیگر شامل این پایگاه‌ها نمی‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: داروهای پایگاه‌های جمعیت هلال احمر توسط مسئولان خودشان تامین می‌شود، اما اگر نیازی احساس شد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حمایت لازم را از آن‌ها خواهد داشت.

image_printچاپ مطلب

Visits: 7