ورود علم روز دنیا به عرصه کشاورزی باعث امنیت و اقتدار غذایی پایدار وعدم وابستگی می‌شود
ورود علم روز دنیا به عرصه کشاورزی باعث امنیت و اقتدار غذایی پایدار وعدم وابستگی می‌شود

برنامه‌های کاروان ترویجی الگوی کشت همزمان با ۱۴ استان در سطح کشور و همچنین سایر شهرستان‌های استان خراسان رضوی در شهرستان کاشمر برگزار شد.

به گزارش اخترشرق؛ مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با حضور در محل ایستگاه تحقیقات و آموزش کشاورزی شهرستان کاروان ترویجی الگوی کشت را بهترین فرصت برای آموزش چهره به چهره و انتقال دانش روز دنیا به بهره برداران و همچنین نشان دادن توانمندی‌های کشاورزان عنوان کرد.
محمد شجعی با تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در این راستای افزود: هدف اصلی از برگزاری این کاروان تشویق و ترغیب کشاورزان به مشارکت و همراهی در اجرای برنامه‌های جهاد کشاورزی و آشنایی با الگوی کشت محصولات زراعی ویژه کشت بهاره است. .
وی ادامه داد: افزایش عملکرد در واحد سطح، ارتقای بهره‌وری آب، جایگزینی کشت محصولات استراتژیک، بیمه، مدیریت ریسک و تاب‌آوری جهت تولید در انتقال یافته‌های کشاورزی از رویکردهای کاروان ترویجی الگوی کشت است. .
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی شهرستان کاشمر نیز در ادامه گفت: ورود نتایج تحقیقات در عرصه و نفوذ دانش و نوآوری در کنار افزایش سواد کشاورز سبب افزایش بهره‌وری خواهد شد که این مهم امنیت و اقتدار غذایی پایدار وعدم وابستگی را در پی دارد.
مجید طاهریان به آخرین دستاوردها، یافته‌ها و تحقیقات بخش کشاورزی به بهره‌برداران اشاره کرد و با معرفی ارقام مقاوم به خشکی از جمله گندم، جو و زیره سبز، به ارائه بهترین راهکارهای موجود در راستای مبارزه صحیح و بموقع با آفات و بیماریهای این محصولات پرداخت.

خبرنگار: فاطمه نبوی ثالث

image_printچاپ مطلب

Visits: 17