ورزش زورخانه‌ای در مدارس کشور آموزش داده می‌شود
ورزش زورخانه‌ای در مدارس کشور آموزش داده می‌شود

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای گفت: دوم آبان ماه و هم‌زمان با ولادت باسعادت پیامبر اکرم (ص)، مسابقات کشتی پهلوانی قهرمانی کشور آغاز خواهد شد.

به گزارش اختر شرق؛ از مشهد مقدس، مهرعلی باران‌چشمه امروز که در سالن شهید بهشتی مشهد مقدس در حال برگزاری است، اظهار کرد: شهید ابراهیم هادی که این مسابقات به نام این شهید عزیز مزین شده است، از ورزشکاران زورخانه‌ای و کشتی‌گیر بوده است؛ او به‌واقع پهلوان و قهرمان در مبارزه با نفس بود.

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای در چهارمین دوره مسابقات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی زندانیان سراسر کشور ضمن تشکر از مسئولان استان خراسان رضوی بابت میزبانی از چهارمین دوره مسابقات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی زندانیان سراسر کشور، افزود: کرونا به مجموعه فعالیت‌های ورزشی آسیب‌های فراوانی وارد کرد که این مسئله در خصوص ورزش‌های زورخانه‌ای دوچندان بود؛ خوشبختانه با هماهنگی‌هایی که بین ما و فدراسیون پزشکی ورزشی صورت گرفت، توانستیم با تعریف شیوه‌نامه‌های بهداشتی، این مسابقات را برگزار کنیم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای برگزاری چنین رویدادهایی را بسیار خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: بر خود وظیفه می‌دانم در چنین مسابقات و جشنواره‌هایی حاضر شوم و خدا قوت و خسته نباشید به عوامل اجرایی بگویم؛ وقتی با این شرایط سخت، ورزشکارانی از ۲۷ استان شرکت می‌کنند واقعاً جای قدردانی دارد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای در چهارمین دوره مسابقات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی زندانیان سراسر کشور افزود: از دو آبان ماه و هم‌زمان با ولادت باسعادت پیامبر اکرم (ص)، مسابقات کشتی پهلوانی قهرمانی کشور آغاز خواهد شد و انشا الله بازوبند پهلوانی را بر بازوی قهرمان کشور خواهیم بست.

وی تصریح کرد: امیدوارم شاهد توسعه و ترویج هرچه بیشتر ورزش زورخانه‌ای و روحیه پهلوانی باشیم و توصیه مقام معظم رهبری نیز در خصوص ورزش باستانی و زورخانه‌ای این بوده که با خلاقیت و نوآوری سبب جذب بیشتر جوانان و علاقه‌مندان به این رشته شویم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای در پایان گفت: طی توافقاتی که با وزارت آموزش‌وپرورش داشتیم، به مناسبت هفته تربیت‌بدنی، آموزش ورزش زورخانه‌ای در مدارس کشور نیز آغاز خواهد شد تا نوجوانان و جوانان بیش از گذشته با این رشته ورزشی که آمیخته بافرهنگ کشور ماست، آشنا شده و استعدادهایشان شکوفا شود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 2