وبینار «جوان کارآفرین و مطالعه» با حضور بانوی کارآفرین مشهدی برگزار شد
وبینار «جوان کارآفرین و مطالعه» با حضور بانوی کارآفرین مشهدی برگزار شد

وبینار «جوان کارآفرین و مطالعه» با حضور بانوی کارآفرین مشهدی و به همت کتابخانه عمومی دکتر شریعتی شهرستان مشهد برگزار شد.

به گزارش اخترشرق؛ وبینار «جوان کارآفرین و مطالعه» با حضور فاطمه جمیلی، بانوی کارآفرین و مدیر کارخانه نخ کش حریر مشهد و به همت کتابخانه عمومی دکتر شریعتی شهرستان مشهد برگزار شد.

در ابتدا مدیر کارخانه نخ کش حریر مشهد با بیان اینکه کارآفرینی عبارت است از ایجاد کسب و کار جدید به صورت متعهدانه و با تحمل دشواری ها و سختی ها، گفت: برای پیمودن مسیر کارآفرینی و به دست آوردن یک نتیجه دلخواه و موثر باید نکاتی را رعایت کنیم. نخستین و مهم ترین نکته استفاده از فرصت ها است به عبارتی باید هر رویداد در حوزه کاری خود را یک فرصت قلمداد کنیم و در آن حضور موثر داشته باشیم چه بسا که همین رویداد نقطه عطف ما در مسیر موردنظرمان باشد. دومین نکته، مطالعه زیاد و به روزرسانی دانش در جهانی است که به واسطه پیشرفت تکنولوژی، با رشد اطلاعاتی بسیاری مواجه هستیم. سوم، حضور در چالش های کاری و پیشنهادات حضور در حوزه فعالیت موردنظر اعم از شرکت در یک کار کلاسی، دانشگاهی، یک سازمان و … است. چهارم، اهداف جزئی، روشن و قابل تصور توجه داشته باشید؛ اهدافی که برای خود مشخص می کنید باید با واقعیت ها، امکانات و تخصص شما به میزان ۴۰% تطابق داشته باشد.

جمیلی نقش ارتباطات را در حوزه کارآفرینی بسیار مهم دانست و گفت: نکته پنجم، برقراری و افزایش تعاملات موثر و مفید با اساتید، مدیران موفق و … است که می تواند هدایتگر شما در مسیر پیش رو باشد. در واقع استفاده از امکانات جامعه و تجربه های دیگران شما را از طی مسیرهای بیهوده بی نیاز می کند. ششم، برخورداری از فن بیان و نوع برخورد مناسب است که نقش بسیار موثری در ارائه کار شما به دیگران و جذب و ترغیب به مشارکت دیگران در مسیر کارآفرینی دارد. هفتم، قدرت ریسک پذیری بالا و منطبق بر واقعیت. هشتم، پیگیری های موثر و مجدانه. نهم، علاقمندی به حوزه کاری و دهم، داشتن ایده های ناب و جدید است.

وی سرعت در معرفی و انجام پروژه ها و استفاده مناسب از زمان را از دیگر عناصر موفقیت در مسیر کارآفرینی عنوان کرد.

مدیر کارخانه نخ کش حریر مشهد اظهار داشت: برای موفقیت یک جامعه باید به نهادیه کردن فرهنگ کار توجه ویژه ای داشته باشیم و به جای صرف بودجه در راستای کاهش آسیب های اجتماعی آن را در مسیر افزایش ارزش کار هزینه کنیم به عبارت ساده تر ما باید کارکردن را در هر طبقه اجتماعی و در هر گروه سنی به عنوان یک ارزش معرفی کنیم و از انجام آن ابایی نداشته باشیم البته که در سنین پایین تر باید نظارت والدین همراه باشد.

گفتنی است، فاطمه جمیلی متولد سال ۱۳۵۲ در مشهد دارای مدرک دکترای نساجی و کارشناس رسمی دادگستری در صنعت فرش است که به عنوان موسس کارخانه چوب پلاست مشهد، نات وود و مدیر کارخانه نخ کش حریر مشهد نیز در حال فعالیت است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 15