واگذاری کارگاه‌های تولیدی در ۱۰ شهرک صنعتی خراسان رضوی آغاز شد
واگذاری کارگاه‌های تولیدی در ۱۰ شهرک صنعتی خراسان رضوی آغاز شد

مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره این شرکت گفت: واگذاری ۵۱۱ کارگاه تولیدی در سطح ۱۰ شهرک صنعتی خیام، شهرک صنعتی ماشین‌سازی و فناوری‌های برتر، شهرک صنعتی بجستان، ناحیه صنعتی کاخک گناباد، شهرک صنعتی تربت‌حیدریه ۲، شهرک صنعتی قوچان ۲، شهرک صنعتی سبزوار ۲، شهرک صنعتی فریمان، شهرک صنعتی چناران و شهرک فناوری صنایع غذایی و بیوتکنولوژی شرق کشور آغاز شد.

به گزارش اختر شرق؛ علی بهرامی زاده دراین‌باره گفت: پهنه این کارگاه‌ها ۲۰۰، ۳۰۰ و ۵۰۰ مترمربع است که مجوزهای اولیه آن از اداره کل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی برای واگذاری به متقاضیان دریافت شده است و با نقشه تیپی که از آن‌ها ارائه می‌شود، امکان استقرار طرح‌های تولیدی و خدماتی دارای پروانه کسب و زودبازده در آن‌ها وجود دارد.

وی بیان کرد: این کارگاه‌ها در همان زون بندی‌های مربوط به صنایع مختلف جانمایی شده است به‌طوری‌که در اطراف زون صنایع غذایی، کارگاه‌های صنایع غذایی و در اطراف زون شیمیایی، کارگاه‌های شیمیایی مستقر می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: واگذاری این نوع کارگاه‌ها به اصناف تولیدی و جوانان دانش‌آموخته‌ای که به‌تازگی وارد عرصه فعالیت شده‌اند، بسیار مناسب است و حرکتی مؤثر در مسیر خوداشتغالی و کارآفرینی به شمار می‌رود.

بهرامی زاده عنوان کرد: اولویت واگذاری این اراضی کارگاهی با شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای تخصصی خواهد بود که این مهم در راستای توسعه خدمات فنی – مهندسی و جایگزین کردن فناوری به‌جای تولیدات سنتی است و تداوم خواهد داشت.

لازم به ذکر است؛ در سال ۱۳۶۷، سه شهرک و ناحیه صنعتی در خراسان وجود داشت که این تعداد امروز به ۴۸ شهرک و ناحیه صنعتی رسیده که در ۴۰ مورد آن زمین برای راه‌اندازی واحد صنعتی در حال واگذاری است.

اراضی تحت اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی هشت هزار و ۶۰۰ هکتار است که عملیات اجرایی در ۵ هزار و ۴۰۰ هکتار آن انجام‌گرفته که از این میزان ۶۰۰ هکتار به واحدهای صنعتی تعلق دارد.

تعداد دو هزار و ۵۶۹ واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی مستقر هستند که درمجموع ۴۳ درصد از واحدهای صنعتی، ۲۳ درصد از سرمایه‌گذاری صنعتی و ۳۹ درصد از اشتغال صنعتی استان را در اختیاردارند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 96