همکاری بانک‌ها کلید اصلی سرعت بخشیدن به اجرای طرح نهضت ملی مسکن
همکاری بانک‌ها کلید اصلی سرعت بخشیدن به اجرای طرح نهضت ملی مسکن

یکی از اصلی‌ترین راهکارها در سرعت بخشیدن به اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن، پرداخت تسهیلات است که به گفته مسئولان حوزه مسکن باید همکاری بانک‌ها در این زمینه پررنگ‌تر شود.

به گزارش اختر شرق؛ سعید غضنفری‌پور رییس اداره برنامه ریزی و اقتصاد مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: ارائه تسهیلات، بخش عمده‌ای از اجرای طرح نهضت ملی مسکن را به خود تخصیص داده و این اهمیت تا به آنجاست که در ماده یک قانون جهش تولید مسکن بر تامین منابع مالی این طرح تاکید شده است.

وی افزود: در این راستا و در جهت پایش آخرین وضعیت شبکه بانکی و رفع مشکلات موجود جلسات مدون و هدفمند به صورت هفتگی با عنوان کارگروه تسهیلات به دبیری اداره کل راه و شهرسازی برگزار که در این جلسات موارد بصورت جز به جز بررسی و راهکارها در جهت رفع مطرح می‌شود.

غضنفری‌پور گفت: تا امروز ۴ جلسه این کارگروه با حضور نمایندگان ۹ بانک عامل در استان برگزار شد که در این جلسه دستور کار با محوریت چهار بانک ملی، مسکن، تجارت و ملت بود که بیشترین حضور را در طرح حمایتی نهضت ملی مسکن استان داشتند.

وی اظهار کرد: بر مبنای قانون جهش تولید مسکن، بانک‌ها مکلف شدند تا ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به بخش مسکن اختصاص دهند که در اجرای این مهم از نظر صاحبنظران این بخش، بانک مسکن به عنوان بانک تخصصی بخش مسکن عملکرد مناسبی را به ویژه در تسهیلات دهی طرح نهضت ملی مسکن ایفا کرده است.

گفتنی است تا کنون ۷۸۰۰۰واحد پروژه به بانک‌های سطح استان معرفی و حدود ۲۳۰۰۰ پروژه منجر به انعقاد قرارداد شده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 42