همزمان با آغاز سال ۱۴۰۲؛مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی از وضعیت خرید و اهدای منابع کتابخانه‌ای در سال قبل خبر داد
همزمان با آغاز سال ۱۴۰۲؛مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی از وضعیت خرید و اهدای منابع کتابخانه‌ای در سال قبل خبر داد

همزمان با آغاز سال ۱۴۰۲ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی از وضعیت خرید و اهدای منابع کتابخانه‌ای در سال قبل خبر داد.

به گزارش اخترشرق؛ همزمان با آغاز سال ۱۴۰۲ حجت الاسلام و المسلمین علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی از خرید و اهدای منابع کتابخانه‌ای در سال قبل خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه بندگی خدا، ماه رمضان، گفت: همزمان با فرارسیدن ایام نوروز و با توجه به تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن، ماه مبارک رمضان، واحد منابع این اداره کل به منظور بهره‌گیری از ایام فراغت، معرفی کتاب خوب و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اقدام به ارائه بسته‌های مطالعاتی با عنوان «نوروزخوان» و با شعار «هر روز معرفی یک کتاب خواندنی در نوروز» بصورت پوستر در فضاهای مجازی مختلف اعم از بله و ایتا و سایر دستگاه‌های اجرایی کرد.
وی در خصوص بسته مطالعاتی «نوروزخوان» و محتوای آن، تصریح کرد: این بسته شامل ۱۵ عنوان کتاب با عناوین «خاتون و قوماندان» اثر مریم قربانزاده، «پروژه پدری» اثر فاطمه ستوده، «وجود» اثر فاضل نظری، «کتابخانه نیمه‌شب» اثر مت هیگ، «یوما» اثر مریم راهی، «مو به مو» اثر عبدالله گنجی، «سلام بر ابراهیم» اثر گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی، «ویولن زن روی پل» اثر خسرو باباخانی، «موهای تو خانه ماهی هاست» اثر محمدرضا شرفی خبوشی، مجموعه «قصه‌های مثل ماه: قصه‌هایی درباره زندگی امام رضا (ع)» اثر جمعی از نویسندگان، «آقا محسن» اثر محمدعلی جابری، «سه فندق گمشده» اثر کلر ژوبرت، «علی لندی» اثر محدثه سادات طباطبایی، «تن تن و سندباد» اثر محمد میرکیانی و «شازده کوچولو» ترجمه محمد قاضی است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در خصوص خرید و تامین منابع کتابخانه‌ای اظهار کرد: در طول سال ۱۴۰۱، بالغ بر ۲۲ هزار نسخه کتاب به ارزش تقریبی ده میلیارد ریال توسط اداره کل خریداری، ساماندهی و در بین کتابخانه‌‎های عمومی استان توزیع شد.
وی در خصوص نحوه خرید منابع، تاکید کرد: خرید کتاب با توجه به نیازسنجی تخصصی انجام شده در کتابخانه‌های عمومی استان اعم از نهادی و مشارکتی توسط اعضا، مراجعین و کتابداران و با در نظر گرفتن شناسایی خلاءهای مجموعه کتابخانه‌ها به واسطه بازدیدهای کارشناسی و حمایت از آثار نویسندگان و ناشران بومی استان در موضوعات مختلفی همچون رمان، روانشناسی، دین، علوم کاربردی، ادبیات، فلسفه، حقوق، تاریخ و علوم اجتماعی و در رده‌های سنی بزرگسال و کودک و نوجوان انجام شده است.
علی‌اکبر سبزیان خاطر نشان کرد: همچنین هرساله نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با در نظر گرفتن سهمیه خرید کتاب با توجه به نیازهای عمومی‌تر کتابخانه‌ها به صورت مستمر و مستقیم نسبت به توزیع کتاب اقدام می‌نماید.
حجت الاسلام و المسلمین علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از همراهی مجموعه سازمانها، عموم مردم و خیرین در اهدای کتاب به مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان، گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا انتهای سال بالغ بر ۱۹۰ هزار کتاب توسط خیرین، ناشران، نویسندگان، اعضای کتابخانه‌ها و سازمانها در موضوعات مختلف و رده‌های سنی بزرگسال و کودک و نوجوان به ارزش تقریبی پنجاه میلیارد ریال به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شده است.
وی تصریح کرد: از این تعداد بالغ بر ۱۰۳ هزار نسخه از کتابهای اهدایی ثبت و به مجموعه منابع کتابخانه‌ها اضافه شده است. کتابهای اهدایی جذب شده توسط کتابخانه‌های عمومی نیز عموما از طریق اعضا و بصورت مستقیم به کتابخانه‌ها اهدا می‌شود.
سبزیان ابراز کرد: کتابهای اهدایی توسط مردم، سازمانها، نهادها و سایر دستگاه‌های اجرایی به اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی نیز پس از انتقال به مرکز مبادله کتاب شهید آوینی و طی مراحل بررسی و کارشناسی وارد چرخه توزیع و انتقال به کتابخانه‌ها می‌شود.

خبرنگار: فاطمه نبوی ثالث

image_printچاپ مطلب

Visits: 23