هدف ما تغییر الگوی کشت و انتخاب درست ارقام مناسب کشت وسازگار با اقلیم منطقه کاشمر است
هدف ما تغییر الگوی کشت و انتخاب درست ارقام مناسب کشت وسازگار با اقلیم منطقه کاشمر است

فرماندار و مدیر جهاد کشاورزی از ایستگاه تحقیقات کشاورزی و سایت‌های الگویی این مرکز بازدید به عمل آوردند.

به گزارش اخترشرق؛ در این بازدید مباحث مختلف مرتبط با زنجیره تولید بذر، از تحقیق تا مزارع کشاورزان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و چالش‌های موجود بر سر راه دسترسی سریع کشاورزان در اقصی نقاط کشور به ارقام اصلاح شده مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان بررسی شد.
مدیر جهاد کشاورزی کاشمر در بازدید از ایستگاه تحقیقات شهرستان گفت: هدف ما تغییر الگوی کشت و انتخاب درست ارقام مناسب و سازگار با اقلیم منطقه است و این امر بدون هماهنگی و همدلی سایر مجریان دخیل محقق نخواهد شد.
محمد شجعی برحمایت و فراهم‌سازی بستر فعالیت بخش خصوصی در زمینه به نژادی ارقام زراعی تأکید کرد و افزود: ما باید ارقام وعرصه‌های تولید خود را بروزرسانی کنیم و در این امر از تکنولوژی‌های مدرن استفاده کنیم تا قابل رقابت ومقایسه با کشورهای همتراز باشیم و کشاورزان قدرت انتخاب بیشتری برای بذر مناسب داشته باشند.
رئیس ایستگاه تحقیقات نیز در ادامه با ارائه گزارشی در خصوص عملکردهای تحقیقاتی ایستگاه در زمینه غلات و تشریح چارچوب برنامه‌های تحقیقاتی در دست اجرا آخرین دستاوردهای محققین را در ایستگاه مذکور ارائه نمود. او به معرفی ایستگاه، چالش ها، مشکلات و افق پیش رو و برنامه‌های آتی پرداخت.
در پایان فرماندار شهرستان کاشمر نسبت به جمع‌بندی موارد مطرح شده اقدام و قول مساعد داد که تمام سعی و تلاش خود را جهت بهبود وضعیت فعلی و مرتفع نمودن مشکلات و مسائل و تقویت زیر ساخت‌های ایستگاه به عمل آورد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 9