جلسه بررسی روش‌های آبیاری زیرسطحی در کاشمر برگزار شد
جلسه بررسی روش‌های آبیاری زیرسطحی در کاشمر برگزار شد

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر: هدف اصلی از سیستم آبیاری زیر سطحی، صرفه جوئی بیشتر در مصرف آب و افزایش میزان بهره وری است

به گزارش اخترشرق؛ مدیر جهاد کشاورزی کاشمر در جلسه بررسی روش‌های آبیاری زیرسطحی گفت: یکی از چالش‌های مهم در توسعه کشاورزی، بحث کمبود آب در مناطق خشک و نیمه خشک همانند شهرستان کاشمراست.
محمد شجعی افزود: ازاین رو بررسی شیوه‌های نوین آبیاری از یک سو و تلفیق آن با شیوه‌های سنتی برای انطباق وسازگاری آن با جغرافیای کشاورزی از سوی دیگر از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری و مدیریت مصرف منابع آب را یک ضرورت دانست و ادامه داد: یکی از اهداف مهم آبیاری زیرسطحی، استفاده حداکثری از واحد حجم آب می‌باشد لذا در این شرایط راندمان وهمچنین کارایی مصرف آب به حداکثر مقدار ممکن می‌رسد.
مدیر جهاد کشاورزی کاشمر بر بازدید کارشناسان و بهره برداران بخش کشاورزی از پروژه‌های اجرا شده و الگوبرداری از این طرح‌ها تاکید و توزیع یکنواخت آب، کاهش تبخیر آب، افزایش میزان تولید، کاهش علف‌های هرز و صرفه جویی در مصرف کود و سموم شیمیایی را از جمله مزیت‌های آبیاری زیرسطحی عنوان کرد.
شجعی اظهار کرد: با توجه به منابع موجود و مقرون به صرفه نبودن کشاورزی سنتی، همه ما باید در راستای وظایف خود تلاش کنیم تا با جذب حداکثری اعتبارات اجرای طرح‌های آبیاری زیرسطحی را در منطقه گسترش و بعنوان یک راهکار اساسی به بهره برداران بخش کشاورزی معرفی کنیم.

خبرنگار: فاطمه نبوی ثالث

image_printچاپ مطلب

Visits: 22