نکوداشت استاد شهابی خوشنویس قوچانی
نکوداشت استاد شهابی خوشنویس قوچانی

مراسم نکوداشت استاد رجب‌علی شهابی پیشکسوت خوشنویسی قوچان به‌پاس چندین دهه فعالیت در عرصه هنر خوشنویسی با حضور امام‌جمعه، مسئولین ادارات و نهادها، اساتید خوشنویسی و هنر دوستان و شاگردان این استاد در محل تالار هنر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قوچان برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ مراسم نکوداشت استاد رجب‌علی شهابی پیشکسوت خوشنویسی قوچان به‌پاس چندین دهه فعالیت در عرصه هنر خوشنویسی با حضور امام‌جمعه، مسئولین ادارات و نهادها، اساتید خوشنویسی و هنر دوستان و شاگردان این استاد در محل تالار هنر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قوچان برگزار شد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قوچان اظهار کرد: در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین هراتی مطلق امام‌جمعه معزز شهرستان و استاد مروجان خوشنویس و پژوهشگر هنر با تجلیل از این استاد و خدمات هنری وی بر لزوم قدرشناسی و قدردانی از پیشکسوتان فرهنگ و هنر تأکید نمودند.

مطاعی با بیان اینکه این مراسم به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن خوشنویسان و شهرداری قوچان به‌پاس چندین دهه فعالیت و خدمات این استاد در عرصه هنر خوشنویسی برگزار شد، عنوان کرد: در حاشیه این مراسم  نمایشگاه آثار نقاشی‌خط استاد با عنوان «همای رحمت» افتتاح شد.

لازم به ذکر است؛ استاد رجبعلی شهابی متولد ۱۳۳۰ قوچان است که خوشنویسی را از دوران دبیرستان آغاز نمود و بعد از آشنایی با استاد اسماعیلی قوچانی در قبل از انقلاب به‌عنوان شاگرد ایشان آموختن خوشنویسی را ادامه داد، سپس زمانی که انجمن خوشنویسان قوچان به همت استاد هراتی و استاد اسماعیلی قوچانی راه‌اندازی شد جزو اولین هنرجویان انجمن به تلمذ خوشنویسی پرداخت و پس‌ازآن به‌عنوان کار جانبی تاکنون آن را ادامه داده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 62