نشست هم اندیشی منابع طبیعی و آبخیزداری با دانشگاه عالی شهرستان کاشمر
نشست هم اندیشی منابع طبیعی و آبخیزداری با دانشگاه عالی شهرستان کاشمر

نشست هم اندیشی و تبادل نظر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری با دانشگاه عالی شهرستان کاشمر به منظور بررسی اولویت‌های آبخیزداری برگزار شد.

به گزارش اخترشرق؛ سیدرضا نجفی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشمر با اعلام این خبر گفت: برای پیدا کردن راهکاری مناسب جهت مقابله با خشکسالی و بحران کم ابی در دشت کاشمر نشست هم اندیشی با اساتید دانشگاه عالی کاشمر برگزار شد.

وی افزود: در این نشست در خصوص موارد مربوط به اقلیم، هیدرو لوژی و طرح‌های آبخیزداری مشروحا بحث و تبادل نظر شد و نهایتا تمهیدات اجرایی لازم در راستای حفاظت خاک، کنترل فرسایش و کنترل سیلاب، ذخیره‌سازی نزولات جوی و تزریق رواناب‌ها به سفره‌های زیر زمینی فوق بحرانی دشت کاشمر اتخاد شد.

وی عنوان کرد: با همفکری و همکاری اساتید دانشگاه همواره اقدامات اجرایی در مسیر صحیح و علمی را می‌توان گام مثبت و سازنده‌ای در تلفیق علم و اجرا ارزیابی کرد.

نجفی اظهار کرد: شهرستان کاشمر ۱۳۰ هزار هکتار مساحت دارد که ۱۰۰هزار هکتار آن را اراضی ملی تشکیل می‌دهد و بیش از ۱۵ هزار هکتار آن در کانون فرسایش بادی و آبی قرار دارد که پرداختن به اولویت‌های اجرایی پروژه‌های آبخیزداری در این شهرستان ضروری می‌باشد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 48