مناطق مختلف مشهد برای کنترل اجاره بهای مسکن بلوک بندی شده است
مناطق مختلف مشهد برای کنترل اجاره بهای مسکن بلوک بندی شده است

استاندار خراسان رضوی گفت: همه مناطق شهر مشهد برای کنترل اجاره بهای مسکن بلوک بندی شده اند تا از ثبت اجاره بهای خارج از عرف منطقه جلوگیری شود.

به گزارش اختر شرق؛ یعقوبعلی نظری روز شنبه و در نشست دیدار مردمی تحت عنوان «سامد» افزود: از سوی دیگر بنگاه‌های غیر مجاز نیز شناسایی شده‌اند و اخطار قانونی نیز به آن‌ها داده شده است و حتی تعدادی از بنگاه‌های متخلف نیز پلمب شده اند.
وی افزود: برای کنترل اجاره بهای منزل اقداماتی در نظر گرفته شده است تا این موضوع به نفع مردم مدیریت شود.

گره گشایی از پنج خانواده معسر
خانمی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) که اکنون با خواهر خود زندگی میکند و از سرطان غدد لنفاوی رنج میبرد برای دیدن استاندار خراسان رضوی لحظه شماری میکند ولی شرم در چهره‌اش موج میزند از اینکه بخواهد بگوید: میخواهم مستقل زندگی کنم ولی نمیتوانم.
اگرچه لب به سخن باز میکند و میگوید تحت پوشش درمان کمیته امداد امام خمینی (ره) است ولی مهمترین نکته برای او، مسکن است و استاندار خراسان رضوی به او میگوید: نگران مسئله درمان نباشید و کمیته امداد هم برای شرایط سکونت، با شما در ارتباط خواهد بود.

دیگری، مردی جا افتاده به نظر می‌رسد ولی وقتی به چشمانش نگاه میکنی، درد را فریاد میزند، صرع دارد و صاحب کار عذر او را خواسته است؛ به هر حال کار نیاز به هوشیاری دارد و بیماری امان از زندگی او بریده است، هر چند دارو هم مصرف می‌کند ولی شرایط زندگی برای او مناسب نیست.
دخترش دم بخت است و برای تهیه جهیزیه، امروز و فردا می‌کند و بنا به دستور استاندار خراسان رضوی، قرار است بعد از این دیدار کمیته امداد امام خمینی (ره) با توجه به شرایط و با حسن نظر او را تحت حمایت خود قرار دهد و با این اقدام، امکان تحت پوشش بیمه قرار گرفتن هم برای او فراهم شود.
نظری گفت: کمیته امداد وظیفه ذاتی دارد تا افرادی که در عسر و حرج قرار دارند را زیر پوشش خود قرار دهد و ما نیز سعی می‌کنیم تا با توجه به اختیارات قانونی در حمایت از نهادها و افراد اقداماتی را انجام دهیم و البته که بیشتر اقدامات نیز با اتکا به مردم فراهم می‌شود.

این بار مادری است که بر روی ویلچر نشسته است، ۶فرزند دارد و به علت معلولیت جسمی و حرکتی، اکنون دچار زخم بستر نیز شده است و کلیه او کم کار دارد.
مدیر کل بهزیستی به این فرد تحت پوشش نهاد حمایتی خود قول داد تا هزینه‌های درمانی او را بر اساس اسناد هزینه‌ای پرداخت کنند و از سوی دیگر برای مستمری او نیز اقداماتی برای افزایش آن به زودی رخ دهد.
این مادر همچنین گفت: که اکنون در منزلی زندگی میکند که پس از فوت همسرش به او و فرزندش رسیده است و پسرش آن را ساخته ولی اکنون که زمان ازدواج فرزندش رسیده، شرایط زندگی مشترک با عروس و پسرش برای او فراهم نیست.
استاندار خراسان رضوی به او گفت: پیشنهاد میکنم شما در آن منزل بمانید و پسر شما در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کند تا در همان روستای محل سکونت زمین مناسبی برای ساخت مسکن به او تعلق گیرد و با این اقدام، شما و فرزندتان دیگر نگران محل اسکان نخواهید بود و مادر خوشحال از این پیشنهاد استاندار از محل نشست خارج شد.
خانمی است که لبش پر از خنده است ولی روی ویلچر نشسته است، از سال ۱۳۹۷ دچار معلولیت شدید حرکتی است و تحت پوشش بهزیستی قرار دارد ولی برای اینکه بتواند استقلال معیشتی خود را حفظ کند، دست به کار ساخت عروسک زده است.
میگوید، با شدید شدن مشکلاتش نیاز دارد تا حق پرستاری برای او ایجاد شود و مدیرکل بهزیستی میگوید: با تلاش همکارانش ۲ هزار و ۷۰۰ نفر که نیاز به حق پرستاری دارند به پایتخت معرفی شده‌اند و امیدواریم که تعداد افراد بیشتری بتوانند از این حق بهره ببرند ولی بر اساس محدودیت ها، افراد تحت پوشش اولویت‌بندی می‌شوند و امیدواریم که پرونده این خانم هنرمند هم در این خصوص مورد عنایت قرار گیرد.
خانمی با چهره نگران به دیدار استاندار می‌آید: همسرش کارگر ساختمانی بوده که اکنون دیگر از کار افتاده شده است و ۲ فرزند معلول هم دارد و مهمترین دغدغه او بعد از معیشت خانواده، موضوع مسکن است.
نظری به این خانم می‌گوید در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند و با توجه به داشتن ۲ فرزند معلول، نیاز به آورده مالی هم ندارند و بر اساس قوانین امکان واگذاری زمین به آن‌ها وجود دارد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 25