ممنوعیت ورود کارمندان واکسن نزده به ادارات خراسان رضوی
ممنوعیت ورود کارمندان واکسن نزده به ادارات خراسان رضوی

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ورود کارمندان واکسن نزده خراسان رضوی به محل کار از روز شنبه، اول آبان ماه ممنوع شده است.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر سید جواد حسینی در گفت‌وگو با شبکه استانی خراسان رضوی، بابیان اینکه ورود کارمندان واکسن نزده خراسان رضوی به محل کار از روز شنبه، اول آبان ماه ممنوع شده است، تصریح کرد: این ممنوعیت توسط سازمان امور استخدامی به‌تمامی مجموعه‌ها ابلاغ‌شده است و برای افرادی که حضور نداشته باشند، غیبت لحاظ و تخلف انضباطی ثبت می‌شود.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: توصیه ما به کارمندان واکسن نزده این است که واکسیناسیون خود را در اولین فرصت انجام دهند، ضمن اینکه مشابه این شرایط برای کارگران و کارفرماها هم لحاظ شده است.

وی گفت: موضوع عدم واکسیناسیون کارمندان شامل معلمان هم می‌شود، زیرا آنان هم کارمند دولت هستند و درصورتی‌که واکسن نزده باشند از اول آبان حق حضور در کلاس درس را ندارند و این موضوع شامل حال دانش‌آموزان هم می‌شود، هرچند که یکی از بهترین مجموعه‌هایی که تاکنون همکاری مطلوبی با دانشگاه علوم پزشکی کرده مجموعه آموزش‌وپرورش بوده است.

حسینی بابیان اینکه برای سرعت بخشی به واکسیناسیون معلمان و دانش‌آموزان، شمار مدارسی که مرکز واکسیناسیون کرونا هستند، افزایش‌یافته است، افزود: امیدواریم که واکسیناسیون این گروه‌ها با مراجعه به‌ موقع‌شان طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته به اتمام برسد و دغدغه‌ای بابت افراد واکسینه نشده نداشته باشیم.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در این روزها صحبت از عدم فعالیت حضوری مدارس در صورت وقوع موج ششم بحران کرونا است که باید بگوییم وضعیت و رنگ‌بندی‌های کرونایی توسط ستاد کشوری مقابله با کرونا مشخص می‌شود و پیش‌بینی‌مان این است که اگر تغییری در رنگ‌بندی‌ها ایجاد شود ممکن است که زمان شروع کلاس‌های حضوری که نیمه آبان ماه تعیین‌شده است، تغییر کند.

وی گفت: متأسفانه در روزهای اخیر افزایش میزان مراجعات سرپایی به مراکز منتخب کرونا و بیمارستان‌ها، یک زنگ هشدار است و تجربه نشان داده که دو تا سه هفته بعدازاین وضعیت موج بعد آغاز می‌شود، هرچند که امیدواریم این‌گونه نباشد.

حسینی ادامه داد: مقابله با ماسک و واکسن، آسیب‌زا بوده و ما نباید با اقدام عمد یا غیر عمد به‌سلامت خود و دیگران آسیب برسانیم، بیشترین آسیب‌ها در جمع‌های شلوغ است که درصد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هم در این جمع‌ها پایین است.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه ما در همه شاخص‌ها باید رعایت ۶۰ تا ۷۰ درصدی را داشته باشیم، گفت: در بحث واکسیناسیون کرونا نیازمند اقناع‌سازی هستیم و اگر بتوانیم ۸۰ درصد گروه‌های هدف را واکسینه کنیم می‌توانیم در برابر بحران کرونا عملکرد موفقی داشته باشیم، چراکه در صورت آغاز موج جدید قطعاً سرعت واکسیناسیون قبل از موج را نخواهیم داشت، پس از مردم می‌خواهیم که نسبت به انجام واکسیناسیون هرچه سریع‌تر اقدام کنند.

وی گفت: این روزها در کنار تزریق واکسن کرونا، واکسن آنفلوانزا هم تزریق می‌شود و تأکید ما به کسانی که این واکسن را دریافت می‌کنند آن است که حتماً فاصله ۱۴ روزه با واکسن کرونا را لحاظ کنند و تزریق هم‌زمان و یا کمتر از فاصله زمانی ذکرشده را نداشته باشند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 1