معاینه و درمان یک قلاده روباه در شبکه دامپزشکی کاشمر
معاینه و درمان یک قلاده روباه در شبکه دامپزشکی کاشمر

معاینه و بررسی وضعیت سلامت و درمان یک قلاده روباه حیات وحش توسط رئیس شبکه دامپزشکی کاشمر انجام شد.

به گزارش اخترشرق؛ در پی تماس و گزارش مردمی مبنی بر زمین گیر شدن یک قلاده روباه در نزدیکی یکی از روستاهای این شهرستان کارشناسان شبکه دامپزشکی و اداره حفاظت محیط زیست به محل اعزام و حیوان را به محل شبکه دامپزشکی جهت معاینه و بررسی سلامت منتقل نمودند.
بنا بر این گزارش رئیس شبکه دامپزشکی پس از معاینه، در خصوص وضعیت ظاهری حیوان اظهار کرد: این روباه با علایمی چون‌عدم تعادل و ضعف جسمانی شدید هراه بود.
دکتر سعید خانزاده بیان کرد: پس از معاینه و تشخیص بیماری، داروهای لازم تجویز و درمان آن طی چند روز آینده ادامه خواهد یافت.
وی افزود: برای درمان حیوان با توجه به شرایط جسمانی و وضعیت بالینی، روند درمانی ۱۰ روزه پیش بینی می‌شود که امیدواریم در این بازه زمانی و با پیگیری‌های لازم و استفاده از داروهای تجویز شده و هم چنین تغذیه مناسب توسط کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست، وضعیت بالینی حیوان تا حد زیادی بهبود یابد.
خانزاده خاطر نشان کرد: پس از بهبود نسبی شرایط جسمانی حیوان و برای برگشت به زیستگاه طبیعی، روباه توسط محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست در منطقه امن رهاسازی خواهد شد.
دکترخانزاده از ساکنین نزدیک مناطق حیات وحش خواست در صورت مشاهده هرگونه حیوان بیمار، در اسرع وقت شبکه دامپزشکی و اداره محیط زیست شهرستان را مطلع سازند تا اقدامات لازم نسبت به معالجه و تیمار حیوانات بیمارصورت گیرد.

image_printچاپ مطلب

Views: 18