معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی:  زمین‌های مازاد دستگاه‌های اجرایی در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار می‌گیرد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی:  زمین‌های مازاد دستگاه‌های اجرایی در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار می‌گیرد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه در مشهد از یک سو با کمبود زمین و از سوی دیگر با در اختیار گرفتن برخی اراضی بلااقدام توسط نهادها و دستگاه‌های اجرایی مواجه هستیم، این اراضی مازاد در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار می‌گیرد.

به گزارش اخترشرق؛ جواد خدایی در نشست شورای فنی استان با گرامیداشت فرا رسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: اراده دولت بر ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال متمرکز شده که سهم استان ۱۰۰ هزار واحد است و باید برای ساخت این تعداد واحد مسکونی توجه به موضوعات و ارکان فنی آن در اولویت قرار گیرد.

وی بیان کرد: فرصتهای سرمایه‌گذاری و فنی زمینه بیشتری برای توجه به ارکان و موضوعات فنی فراهم می‌کند، در این راستا برای اجرای طرح ملی مسکن توجه به ظرفیتهای سازمان نظام مهندسی ساختمان ضرورت بیشتری پیدا می‌کند که باید از این موضوعات در شورای فنی حراست شود.

معاون استاندار در خصوص کال چهل بازه مشهد گفت: مساله اصلی این کال به طرحهای توسعه شهری باز می‌گردد، برای بررسی رد و اثر توجه به این مسیل ها، رودخانه‌ها و چگونگی بسترهای آن، ضرورت دارد حتما در بازنگری این طرح‌ها توجه ویژه‌ای به این موضوع شود، مجری این طرح یعنی شهرداری نیز باید نسبت به حفاظت از این بخش در برابر حوادث توجه ویژه‌ای داشته باشد.

خدایی خاطر نشان کرد: شاید در یک دوره منافع کوتاه مدت باعث تغییراتی در حریم رودخانه شده است که امیدواریم هیچ وقت عوارض و آثار آن گریبان شهرهای ما را نگیرد، اما باید پیش بینی‌هایی را برای رفع تصرفات یا اصلاح فنی در حریم رودخانه انجام داد.

وی با بیان اینکه اساسا در تصمیم گیری‌ها کمتر به نیروهای طبیعی توجه می‌شود، افزود: عدم توجه به نیروهای طبیعی اساسا طی کردن مسیری است که به بیراهه می‌رود، طغیان رودخانه و اتفاقی که در شیراز افتاد، به دلیل اینکه چون در دل شهر اتفاق افتاد، تکان دهنده بود و باعث شد با یک تصویر جدیدی از تبعات نیروهای طبیعی در شهرها مواجه شویم، بویژه اینکه ما توان فنی داریم تا بر این نیروها غلبه کنیم.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: عدم جدی گرفتن یک نیروی طبیعی به معنای توسعه یافتگی نیست، همسویی و همراهی با جریان طبیعی هم امکان توسعه را به ما می‌دهد و هم این نیروها مورد توجه قرار می‌گیرند و طبیعی است که باید عقبه این نیروها، پیش بینی‌ها و اقدامات فنی و تخصصی صورت گیرد نه اینکه صرفا به تصمیم‌های کوتاه مدت اکتفا شود.

خدایی اظهار کرد: از شورای فنی انتظار می‌رود که در این تصمیم گیری‌ها کاملا با نگاه سختگیرانه فنی موضوعات مطرح شود، حتما در این زمینه مکاتبات لازم با دستگاه‌های ذیربط صورت گیرد تا هم اقدامات فنی انجام گرفته، چالش‌ها و هم راهکارهای خود برای مواجهه با این مخاطرات را ارایه دهند.

وی اضافه کرد: دلیل مقاومت نسبت به اینکه چرا مسیل‌ها از طرحهای توسعه شهری خارج می‌شود، مشخص نیست، بویژه اینکه با توجه به توسعه‌هایی که در حریم رودخانه‌ها بوجود می‌آید، انتظار می‌رود این بخش در پیشانی طرحهای توسعه قرار گیرد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 9