مشهد می‌تواند پایتخت موتورسیکلت برقی کشور شود
مشهد می‌تواند پایتخت موتورسیکلت برقی کشور شود

به گزارش اخترشرق؛ جواد خدایی در کارگروه اسقاط خودرو خراسان رضوی اظهار کرد: بر اساس آمار ارائه شده اکنون ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار موتورسیکلت در استان تردد دارند که نقش این وسائط نقلیه در آلایندگی هوا و بروز حوادث بر کسی پوشیده نیست. وی ادامه داد: موضوع موتورسیکلت‌ها مورد غفلت قرار گرفته شده و […]

به گزارش اخترشرق؛ جواد خدایی در کارگروه اسقاط خودرو خراسان رضوی اظهار کرد: بر اساس آمار ارائه شده اکنون ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار موتورسیکلت در استان تردد دارند که نقش این وسائط نقلیه در آلایندگی هوا و بروز حوادث بر کسی پوشیده نیست.

وی ادامه داد: موضوع موتورسیکلت‌ها مورد غفلت قرار گرفته شده و هنوز تبدیل به یک مساله مهم نشده است و برای کاهش مشکلات و معضلات ناشی از آن باید زمینه فرهنگی استفاده از موتورسیکلتهای برقی را فراهم کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: فهرست مسائل مرتبط با بحث خودروهای فرسوده باید سریعا مشخص شود و بدانیم برنامه ما تا ۱۰ سال دیگر چیست و هر ماه میزان پیشرفت برنامه‌ها را رصد کنیم. باید مشخص شود که اسناد بالادستی چه می‌گویند و بر اساس آن اهداف کمی قابل اندازه گیری تعیین کرده و برنامه ما دقیق و قابل اندازه گیری باشد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد نیز در این نشست گفت: از ابتدای امسال ۳۲۲ دستگاه تاکسی در مشهد نوسازی شده است و تا پایان سال این رقم به دست‌کم ۵۰۰ دستگاه می‌رسد.

احمد محبی افزود: اکنون ۱۱ هزار و ۲۰۰ پروانه تاکسی فعال داریم که چهار هزار و ۲۰۰ دستگاه آن عمری بیش از ۱۰ سال دارند.

وی اظهار کرد: برای نوسازی تاکسی ها، ۸۰ درصد بهای خودرو به صورت تسهیلات تامین می‌شود و تشویقی‌های دیگری نیز به رانندگان ارائه می‌شود که از جمله آن‌ها امکان تردد در خطوط ویژه است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 19