مسابقات ورزشی فرهنگیان سراسر کشور در مشهد آغاز شد
مسابقات ورزشی فرهنگیان سراسر کشور در مشهد آغاز شد

مدیرکل آموزش وپرورش خراسان رضوی از آغاز مسابقات ورزشی فرهنگیان سراسر کشور یادواره شهید «ابراهیم هادی» ویژه برادران به میزبانی خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ سید امیر شوشتری ظهر شنبه در نشست خبری ویژه مسابقات ورزشی فرهنگیان سراسر کشور در مشهد اظهار کرد: موضوع ورزش با بازگشایی مدارس پس از پاندومی کرونا اهمیت بیشتری پیدا کرد و به خاطر تعطیلی کلاس‌ها، رکود جسمی و اجتماعی داشتیم لذا وزارت آموزش و پرورش در برنامه‌های خود توسعه تربیت بدنی و ورزش را قرارداد و سال گذشته این فرهنگ و مسابقات را کلیدزد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: دو رویداد بزرگ مصاحبه و گزینش آزمون آموزگاران ابتدایی در حال انجام است که در ۲۰ مرکز با حضور ۶۰ تیم مصاحبه‌ها در حال بررسی است و در مجموع ۵۰۰ نفر معرفی شدند و رویداد دوم موضوع اوقات فراغت است که در همین راستا مسابقات ورزشی در حال انجام است و با هماهنگی که در سطح استان انجام شده، ۴ هزار و۹۶۵ پایگاه در سرتاسر استان برنامه‌های اوقات فراغت را اجرا می‌کنند.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۲۸۰ هزار دانش آموز شرکت کردند و امسال پیش بینی ۴۵۰ هزار دانش آموز را داریم که رقم بزرگی است باتوجه به اینکه اوقات فراغت دانش آموزان را مهم می‌دانیم.

۱۴۹ فضای ورزشی در یک سال اخیر به خراسان رضوی افزوده شده است

در ادامه این نشست صفدر سلطانی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در ادامه اظهار کرد: مسابقات فرهنگی ورزشی فرهنگیان در خراسان رضوی با ۱۰ رشته خواهران و برادران معلم در طول سال تحصیلی برگزار شد که مجموع شرکت کنندگان ۱۴ هزار و ۶۷۲ نفر بودند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی اضافه کرد: خراسان رضوی در رشته‌های تنیس، بسکتبال و بدمینتون؛ آذربایجان غربی در رشته والیبال و رشته فوتسال در استان‌های کرمان و اصفهان برگزار می‌شود همچنین خواهران فرهنگی نیز در استان فارس و آذربایجان شرقی رقابت می‌کنند و حدود ۸۵ نفر از برترین‌ها، به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.

وی تاکید کرد: سال گذشته این مسابقات را در ۴۲ رشته برگزار کردیم که دختران در ۲۰ و پسران در ۲۲ رشته شرکت کردند که با حضور ۱۰ هزار و ۴۰۰ نفر برگزار شد که ۳۴ تیم از ۴۲ تیم به مسابقه کشوری اعزام می‌شوند، امسال نیز از ۳۴ تیم اعزامی به مسابقات نهایی ۴۳۰ ورزشکار فرهنگی در استان‌های خراسان رضوی، کرمان، آذربایجان شرقی، اردبیل، کهکیلویه وبویراحمد و پاکستان به رقابت می‌پردازند.

سلطانی گفت: در خصوص فضاهای ورزشی دانش آموزی وعده‌ای داده بودیم که ۳۴۲ فضا در سال ۱۴۰۰ را به ۴۹۱ فضا تبدیل کردیم که مجموعاً ۱۴۹ فضای ورزشی در یک سال اخیر افزایش داشته که اکثراً بحث احداث چمن مصنوعی بوده است؛ با افزایش این تعداد، سرانه ورزشی از ۳۸ صدم مترمربع به ۴۲ صدم مترمربع، در ۱۵ ماه گذشته در سطح استان رسیده است و ۴۴ صدم افزایش یافته است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: افزایش سرانه ورزش دانش آموزی بسیار سخت است با توجه به یک میلیون و چهارصد دانش آموزی که در خراسان رضوی تحصیل می‌کنند و سالانه افزایش دانش آموز داریم اما با قوت جلو می‌رویم، لذا بیش از ۵۰ درصد اعتبارات احداث ۱۴۹ فضا توسط خیرین و اولیا صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: ۴۴۰ پایگاه ورزشی در حوزه اوقات فراغت داریم و حدود ۱۹۰ هزار دانش آموز ثبت شده در رشته تربیت بدنی خراسان رضوی داریم.

image_printچاپ مطلب

Visits: 42