مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان: بسیجیان نسبت به رفع مسائل کشور احساس مسئولیت می‌کنند
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان: بسیجیان نسبت به رفع مسائل کشور احساس مسئولیت می‌کنند

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان رضوی گفت: جایگاه بسیج، جایگاه مهم و مرکزی حادی است.

به گزارش اخترشرق؛ مسئول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان رضوی در نشست با اصحاب رسانه بابیان اینکه جایگاه بسیج، جایگاه مهم و مرکزی هادی است، عنوان کرد: در خراسان رضوی ۱۰ درصد مخاطب ما دانشجویان هستند که با ۲۲ حوزه و بیش از ۴۰۰ پایگاه به مردم خدمت‌رسانی می‌کنیم.

رسول نوروزی با اشاره بر حوزه‌های اولویت‌دار برای بسیج دانشجویی، بیان کرد: در حوزه نرم‌افزاری با محوریت تربیت نوری در مسیر حل مسائل نظام، تصمیم سازی و تحقق حلقه‌های میانی در مسائل داخل و خارج از دانشگاه‌ها، اصلاح و تقویت جریان توانمندی‌های خواهران در بسیج، اصلاح و تقویت اردو‌های جهادی با ویژگی مسئله محوری، تربیتی، پیامد محوری و … ازجمله این موضوعات است.

وی ادامه داد: بسیج ورود جدی به حوزه بین‌الملل در سطح دانشجویان داخل کشور و خارجی دارد چراکه بیشترین دانشجویان خارجی به‌خصوص عراقی در مشهد است و رقابت‌هایی در این زمینه از سمت کشور‌های خارجی وجود دارد، با یک نگاه تمدنی در این زمینه می‌توانیم اثرگذار باشیم.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان رضوی بابیان اینکه تقویت جریان پژوهش و نوآوری نیز از دیگر اقدامات با مدل بومی و خودکفایی بوده، اظهار کرد: تربیت هنرمند متعهد و تقویت نقش‌آفرینی‌ها در جنبش‌های دانشجویی از دیگر اقدامات است، پشتوانه ما فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه فعالیت‌های سیاسی در دانشگاه‌هاست.

به گفته وی، اصلاح مسیر کنشگران و فعالان فضای اجتماعی و مجازی و تقویت تشکل‌های دانشجویی از دیگر اولویت‌های ما در بسیج دانشجویی بوده است. یکی از ۱۱ شرکت دانش‌بنیان برای صادرات تجهیزات پزشکی در حوزه بسیج است و در حوزه انرژی‌های پاک نیز به سفارش بازار سوریه ورود پیداکرده‌ایم.

وی افزود: در حوزه زعفران نیز اقداماتی انجام داده‌ایم و به دنبال ایجاد پالایشگاه زعفران از خود گل زعفران و دورریز آن نیستیم که از اولین پالایشگاه‌های زعفران خواهد بود.

به گفته نوروزی، رشته‌های روان‌شناسی و علوم سیاسی، مدیریت، حقوق و اقتصاد رشته‌های هدف‌گذاری شده ما هستند که به دنبال پروش جوان مو من انقلابی نیز هستیم و در زشتِ مدیریت نیز الآن دارای جایگاه بوده و حرفی برای گفتن داریم.

برهان دلیری فر، مسئول بسیج دانشجویی دانشکده علوم پزشکی مشهد نیز در این جلسه بابیان اینکه ۱۰ مسئله را در میدان کرولا احساس کردیم و برای هرکدام کارگروهی ایجاد شد، گفت: بیش از پنج هزار نفر مسئله یاب و قریب به دو هزار نفر در انجام خدمات با ما همراه شدند. در ابتدای پیک پنجم حیطه‌های کاری جهادی را شناسایی و قرارگاهی در این زمینه تشکیل شد.

به گفته وی، این قرارگاه با ظرفیت‌های دیگر بسیج شروع به کارکرد، تأمین همیاران سلامت، کمیته تکریم، اسکان روزانه ۱۰۰ نفر از همراهان بیماران کرونایی و شناسایی مشکلات نیز و ارائه راه‌کارها در این زمینه با ۹ کمیته انجام شد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده علوم پزشکی مشهد با اشاره بر اینکه تأمین نیروی واکسیناسیون بیش از ۱۳۰۰ نفر برای واکسیناسیون نیز از دیگر اقدامات بود، افزود: نمایشگاه بین‌المللی مشهد و حرم مطهر رضوی نیز تحت مدیرت ما بود که بیش از ۴۲۰ هزار دوز تاکنون در این مراکز انجام‌شده است.

وی ادامه داد: تشکیل کافه گفتگوی سلامت درزمینهٔ سلامت نیز یکی دیگر از اقدامات جریان دانشجویی بود که بسیار موفق وارد این عرصه شد.

مهدی طالبی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی نیز در این نشست گفت: بسیجیان را امام صاحب‌خانه می‌دانند که نسبت به رفع مسائل احساس مسئولیت می‌کنند.

دانشجوی بسیجی در موقع نیاز به سمت حل مسئله نقش‌آفرینی می‌کند، در سطح دانشگاه و استان در مسائلی که احساس کردیم می‌توانیم نقش‌آفرینی کنیم ورود پیدا کردیم و در سال ۹۹ پویش سیاست از ارتفاعات جنوب شهر را پیگیری کردیم.

به گفته مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی، رهبری در این زمینه تذکر داده بودند و در منطقه ارتفاعات خلاف این فرمایش اتفاق می‌افتاد. دانشجویان بسیجی با طراحی پوششی در این زمینه با دلایل علمی ورود پیدا کردند. ارتباط با مسئولان کشوری و استانی پیگیری بود که از سمت بسیج دانشجویی انجام شد و مسئله با بازدید‌هایی از روستا‌های منطقه و چالش‌هایی که از قبل این طرح ایجاد می‌شد نیز بررسی شد و در یک پیوست علمی نیز دارد این اقدام پیشنهاداتی نیز برای حل مشکلات منطقه مطرح شد.

وی بابیان اینکه کافه گفتگو انتخابات نیز از دیگر نقش‌آفرینی‌های دانشجویان بسیجی مشهد بود، گفت: فضای این کافه‌ها حضور بچه‌ها در حوزه‌ها و مناطق مختلف با مدنظر گرفتن تبیین موضوع انتخابات بود. هدف ما در بسیج دانشجویی نقش‌آفرینی مثبت بوده است.

خبرنگار: سمانه جعفری

image_printچاپ مطلب

Visits: 72