مدیر جهاد کشاورزی کاشمر:نصب پنل خورشیدی روی استخرهای ذخیره آب کشاورزی علاوه برتولیدبرق از تبخیر آب نیز جلوگیری می‌کند
مدیر جهاد کشاورزی کاشمر:نصب پنل خورشیدی روی استخرهای ذخیره آب کشاورزی علاوه برتولیدبرق از تبخیر آب نیز جلوگیری می‌کند

جلسه تشکیل و تعیین هیئت رئیسه شرکت تعاونی آبزی پروری ترشیزبا حضور کارشناسان و پرورش دهندگانی از شهرستان های کاشمر،خلیل آباد و کوهسرخ درمحل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کاشمر برگزار شد.

به گزارش اخترشرق؛ مدیرجهاد کشاورزی کاشمر درجلسه تشکیل شرکت تعاونی آبزی‌پروری در خصوص نوآوری در بخش آبزی‌پروری و تغییر ساختار آبزی‌پروری منطقه از شکل سنتی به هوشمند و پیشرفته تاکید کرد.
محمد شجعی افزود: از جمله برنامه‌های موثر در این خصوص می‌توان به شناسنامه دار کردن آبزیان، توسعه کمی تولید در واحد سطح، ایجاد شهرک‌های شیلاتی، آبزی‌پروری ارگانیک و تهیه نقشه راه آبزی‌پروری اشاره کرد.
وی بر نصب پنل‌های خورشیدی روی استخرهای ذخیره آب کشاورزی تأکید کرد و هدف از پرورش ماهی در این استخرها را افزایش ضریب تولید، ایجاد منبع درآمد، غنی‌سازی آب و استفاده از این آب در بخش کشاورزی عنوان کرد.
مدیر جهاد کشاورزی کاشمر از تبخیر دوبرابری آب نسبت به بارش‌های سالیانه در استخرهای ذخیره آب کشاورزی خبر داد و بیان کرد: با نصب پنل خورشیدی روی استخرهای ذخیره آب کشاورزی علاوه بر تولید و رفع نیاز به برق مصرفی مجموعه مورد نظراز تبخیر آب نیز جلوگیری می‌شود.
شجعی اظهار کرد: اگر بخواهیم برای بخش شیلات منطقه آینده درست وبا منبع درآمد پایداری متصور باشیم می‌بایست تشکیل تعاونی آبزی‌پروری منطقه را در دستور کار قرار دهیم.
در ادامه، آبزی پروران شهرستان به بیان مشکلات خود از جمله اخذ تسهیلات و هزینه‌های تولید، مشکلات کارخانه‌های خوراک آبزیان و تمدید پروانه‌های بهره برداری واحدهای موجود خود پرداخته و خواستار ارائه راهکار و رفع مشکلات موجود شدند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 55