مدیر جهاد کشاورزی جوین: پرورش قارچ، فرصت مناسبی برای اشتغال‌زایی و کسب درآمد
مدیر جهاد کشاورزی جوین: پرورش قارچ، فرصت مناسبی برای اشتغال‌زایی و کسب درآمد

مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: پرورش قارچ فرصت مناسب برای بانوان در روستاها برای اشتغال‌زایی و کسب درامد بالا محسوب می‌شود.

به گزارش اختر شرق؛ علی‌اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین اشتغال بانوان روستایی و فرزندان آن‌ها در کنار سرپرست خانواده را موجب ارتقای سطح اقتصادی خانواده نیز بیان کرد و گفت: فعالیت‌هایی مانند پرورش قارچ و زنبورعسل را از پردرآمدترین این فعالیت‌ها نام برد.

قارزی با اشاره به فعالیت چهار واحد پرورش قارچ در این شهرستان، عنوان کرد: بدون شک متقاضیان نیز با دانش‌اندوزی در این رشته نیز می‌توانند در فرصت کوتاه به درآمدزایی بالایی دست پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه پرورش قارچ را می‌توان در کارگاه‌ها یا سالن‌های زیرزمینی و زیر پله‌ای نیز آغاز کنند، تصریح کرد: نیاز به فضای کم، نیاز به سرمایۀ کم، زود بازدهی محصول، راندمان بیولوژیکی بالا، امکان کشت در هر آب و هوایی، امکان تهیۀ مواد اولیه در داخل کشور، امکان صادرات محصول نیز از مهم‌ترین مزیت‌های پرورش این محصول نیز است.

وی ترویج کارگاه این‌گونه کارگاه‌ها را نیز لازمه توسعه روستاها نیز بیان کرد و گفت: ایجاد اشتغال در سطح روستاها با توجه وجود شرایط آماده نیز بهترین بستر برای ارتقا سطح اقتصادی خانوارهای روستایی نیز می‌باشد.

خبرنگار: سید حجت‌الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Views: 123