مدیر جهاد کشاورزی جوین: ترویج کشت گلخانه‌ای، کشاورزی پایدار و زمینه‌ساز اشتغال‌زایی
مدیر جهاد کشاورزی جوین: ترویج کشت گلخانه‌ای، کشاورزی پایدار و زمینه‌ساز اشتغال‌زایی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: ترویج کشت‌های گلخانه‌ای با توجه به شرایط و تنش‌های دمایی نیز لازمه‌ی تولید پایدار نیز محسوب می‌شود.

به گزارش اختر شرق؛ علی‌اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با توجه به اینکه یکی از اولویت‌های جهاد کشاورزی توسعه کشت گلخانه‌ای است، عنوان کرد: کشت محصولات کشاورزی در محیط گلخانه که تمام مراحل رشد گیاه تحت کنترل کامل است باعث افزایش ۱۰ الی ۱۲ برابری عملکرد نیز خواهد شد.

قارزی با اشاره به بارش بسیار کم نزولات آسمانی در سال جاری و از طرفی گرمای زودهنگام دما و همچنین تنش‌های دمایی، گفت: در چنین شرایط کشاورزی اقتصادی نیز ممکن نخواهد بود و باید با ترویج کشت در محیط گلخانه نیز به سمت کشاورزی پایدار و پربازده گام برداریم.

 قارزی با اشاره به اینکه در شهرستان جوین ۱۴ گلخانه در حال فعالیت هستند و موجب اشتغال‌زایی ۳۰ نفر به‌طور مستقیم و ۸۰ نفر به‌طور غیرمستقیم نیز شده‌اند، مطرح کرد: بدون شک کشاورزی در شرایط و محیطی که تمام بخش‌های آن ازنظر دما، رطوبت و میزان آبدهی و غیره در کنترول است نسبت به محیط باز و آزاد نیز بسیار بهتر قابلیت کنترول و درنتیجه کاهش میزان هدر رفتن نهاده‌ها و آب رادارند و درنتیجه راندمان تولید به معنی واقعی نیز خواهد داشت.

فاطمه صابری نسب، مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین اظهار کرد: توسعه کشت گلخانه‌ای، موجب افزایش بهره‌وری در اقتصاد کشاورزی و مدیریت راهبردی آب ذکر و بیان کرد: گوجه‌فرنگی، خیار، فلفل، انواع سبزی‌ها و آلوئه‌ورا عمده محصولاتی هستند که هم‌اینک در گستره ۲۵ هزار مترمربعی واحدهای گلخانه‌ای جوین تولید می‌شوند.

صابری نسب با تأکید بر اینکه اشتغال‌زایی در مقطع فعلی یکی از اولویت‌های اصلی دولت است، گفت: ایجاد فرصت‌های شغلی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در مسیر تلاش برای دستیابی به رشد اقتصادی نیز باید تمرکز خود را بر رشد اقتصادی اشتغال‌زا معطوف کنیم.

خبرنگار: سید حجت‌الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 107